اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 7 هزار هکتار از اراضی زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: آبیاری تحت فشار در 7 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

اجرای آبیاری تحت فشار در 7 هزار هکتار از اراضی زنجان

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: 70 درصد از نیاز کودی بهار 92 در استان زنجان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید شیر به میزان 10 درصد در استان زنجان افزایش یافته است، خاطر‌نشان کرد: ظرفیت تولید گوشت قرمز نیز 5 درصد رشد یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ 5 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: بذر مورد نیاز برای کشت گندم نیز در استان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود کمبود اعتبارات 7 هزار و 800 هکتار آبیاری تحت فشار طی سال گذشته در استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز آماده اجرای آبیاری تحت فشار است.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه اجرای شبکه‌های آبیاری شامل اجرای خطوط اصلی و فرعی و توزیع آب در مزرعه به میزان 700 هکتار است، یادآور شد: مجوز ظرفیت پرورش 700 تن شیلات در استان زنجان صادر شده است.

*ارائه مجوز به 71 طرح شیلات در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه برای 71 طرح شیلات طی سال گذشته مجوز صادر شده است، ادامه داد: ظرفیت این واحدها 366 تن اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان رتبه نخست کشور را در آبزی‌پروری به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در مجموع سال گذشته 7 هزار تن آبزی در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه 420 هزار اصله نهال در استان زنجان توزیع شده است، خاطر‌نشان کرد: در 90 روستا اختلافات مالکیتی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اداره کل اوقاف و امور خیریه به صورت تفاهمی برطرف شده است.

*نگهداری لاشه‌ها در سردخانه‌های زنجان

نهاوندی‌پور با تاکید بر اینکه زنجان جزو سه استان کشور است که لاشه‌ها به مدت 24 ساعت در سردخانه‌های آن می‌ماند، اضافه کرد: این گوشت‌ها به منظور سالم‌سازی در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش طیور و دام بیماری‌های مختلف در استان زنجان مهار شده است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول