اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی تاکید کرد

زائر ایرانی حامل پیام انقلاب اسلامی باشد

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در کشوری که نظام دینی و ولایی حاکم است زائران ایرانی در سفرهای زیارتی باید حامل پیام انقلاب اسلامی باشند.

زائر ایرانی حامل پیام انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در همایش مدیران، روحانیون و زائران عمره و عتبات عالیات در بشرویه اظهار داشت: برای انجام فریضه حج یا زیارت عتبات عالیات باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و به هنگام ورود به یک کشور دیگر، مقررات و قوانین حاکم بر آن کشور را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و بسیاری از مسلمانان چشم امید به نظام اسلامی دوخته‌اند و استکبار جهانی نیز همواره درصدد است تا جلوه نامناسبی از مردم و نظام را به نمایش بگذارد.

مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در کشوری که نظام دینی و ولایی حاکم است زائران ایرانی در سفرهای زیارتی باید حامل پیام انقلاب اسلامی و معتقد به مسائل دینی و مذهبی باشند و شأن و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و کرامت زائر ایرانی را در سفر حفظ کنند.

نوفرستی همچنین به تبیین مسائل فرهنگی کشورهای عربستان و عراق، مسائل اجرایی سفر، خودداری زائران از حمل مواد مخدر، مسائل مرتبط با امنیت سفر و احترام به اعتقادات مذهبی مسلمانان اهل سنت در مراکز مختلف مذهبی در آن کشورها اشاره کرد.

امام جمعه بشرویه نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه زائران خانه خدا و عتبات عالیات دعوت شده از سوی خداوند متعال هستند، اذعان داشت: ثمرات سفرهای زیارتی بسیار ارزرشمند است و زائران باید قبل از سفر دل‌های خود را از زنگار بدی‌‌ها و کدورت‌ها پاک کرده و دل‌های خود را با انس با قرآن و ادعیه مصفا کنند و از این سفر معنوی توشه آخرت خود را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین تصریح کرد: زائر ایرانی به عنوان شیعه جعفری باید با معیارهای مکتب اسلام همخوانی داشته و در پرداخت هزینه سفر نیز به حلال بودن آن توجه جدی داشته باشد. 

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول