اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

بسیج باید بارهای روی زمین مانده انقلاب را به دوش کشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی نقش بسیج را برداشتن بارهایی که بر زمین مانده عنوان کرد و گفت: بار اصلی جنگ تحمیلی نیز بر دوش بسیجیان بود.

بسیج باید بارهای روی زمین مانده انقلاب را به دوش کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی پیش از ظهر امروز در نخستین مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: نقش بسیج رصد کردن و برداشتن بارهایی بوده که در گستره ایران اسلامی بر روی زمین مانده است.

وی هدف از تشکیل مجمع عالی بسیج استان را تمرینی برای یک کارگروهی دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز با کارگروهی به سرانجام رسید.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در قرن بیستم 318 جنگ در دنیا رخ داد که تلفات این جنگ‌ها گرفتن جان 252 میلیون نفر بود.

نوفرستی با بیان اینکه دو سوم این جنگ‌ها از سوی غربی‌ها و یک سوم از سوی شرقی‌ها رخ داده است، ادامه داد: بخش اعظم جنگ‌هایی که توسط شرقی‌ها رخ داده را نیز غربی‌ها تدارک دیده‌اند.

وی یادآور شد: در دفاع هشت ساله نیز 2 میلیون و 500 هزار سرباز وظیفه و 2 میلیون و 300 هزار بسیجی شرکت کردند اما بار اصلی جنگ بر دوش بسیجیان بود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: تشکیل مجمع عالی بسیج استان و پس از آن کمیسیون‌های 10 گانه و اقشار 18 گانه گامی مهم برای ترویج فرهنگ بسیجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: برای گسترش افکار بسیجی باید کارهای مختلفی در سطح جامعه انجام داد.

قاسم کریمی ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی تاکنون خوب عمل کرده است و از این پس نیز برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: باید اقدامات پژوهشی و تشکیل کنفرانس‌های علمی در راستای کاربردی شدن اهداف این نهاد در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی در تمامی مراحل انقلاب و بعد از آن نقش مهمی در پیشبرد اهداف امام راحل داشته است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول