اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت ‌ولایتی از جزئیات ائتلاف پیشرفت در اصفهان

نمایش شیوه جدیدی از تبلیغات انتخاباتی در ائتلاف پیشرفت/ یک نفر از ائتلاف کاندیدا می‌شود

عضو ائتلاف پیشرفت ‌گفت: اعضای این ائتلاف هیچ‌گونه رقابت و یا مناظره‌ای با یکدیگر نخواهند داشت بلکه هر کدام ضلعی از مثلث را تشکیل می‌دهیم و مکمل و تقویت‌کننده یکدیگر هستیم که نوعی جدید از تبلیغات انتخاباتی است.

نمایش شیوه جدیدی از تبلیغات انتخاباتی در ائتلاف پیشرفت/ یک نفر از ائتلاف کاندیدا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی‌اکبر ولایتی عصر دیروز در جلسه پرسش و پاسخی در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان در پاسخ به این پرسش که برخی مدعی شده‌اند که هر سه عضو ائتلاف شما در انتخابات شرکت می‌کنند، با این وجود نفر کاندیدای نهایی گروه شما کی مشخص می‌شود و آیا ممکن است هر سه نفر با هم در انتخابات رقابت کنند، اظهار کرد: ما زمانی را برای این اعلام کاندیدای نهایی ائتلافمان مشخص نکرده‌ایم و متناسب با زمان پیش می‌رویم اما به یقین در نهایت یک نفر را برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری برمی‌گزینیم و دو نفر دیگر نیز از وی حمایت می‌کنند.

وی افزود: قرار ما این است که هر سه نفر ثبت‌نام کنیم تا بتوانیم از امکانات پس از ثبت‌نام و تایید صلاحیت نهایی برای اطلاع‌رسانی تبلیغات استفاده کنیم.

ولایتی تاکید کرد: در این تبلیغات ما به هیچ‌ عنوان با یکدیگر رقابت و مناظره نداریم بلکه میزگردی را تشکیل می‌دهیم که هر کدام از ما یک ضلع آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این میزگرد هر کدام از ما در حوزه‌ای از حکومت که تخصص داریم صحبت کرده و پاسخ‌های ما مکمل و تقویت‌کننده یکدیگر است که نوع جدیدی از تبلیغات انتخاباتی است.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آقای حداد عادل گفته‌اند که پیشنهاد ائتلاف از شما بوده و آیا برای این مسئله مشورت با رهبر انقلاب نیز داشته‌اید، گفت: شان رهبر بالاتر از این است که دستورالعملی برای این گونه امور صادر کنند و همان‌ طور که خودشان فرمودند ایشان کسی را تشویق یا منع برای حضور در عرصه انتخابات نکرده‌اند و از رأی ایشان هم هیچ کس مطلع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصولگرایی به معنای اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی اسلام، ولایت، قانون اساسی و ولایت مطلقه  است و منحصر به گروه خاصی نمی‌شود، تصریح کرد: اعتقاد دلسوزان نظام و علمای شهرهای مختلف این است که برای اینکه بتوانیم در برابر اصحاب فتنه و انحراف  بایستیم تا نتوانند انقلاب را از میسر خود خارج کنند لازم است وحدتی میان اصول‌گرایان شکل بگیرد تا از تشت آراء جلوگیری شود.

ولایتی تاکید کرد: پیشنهاد من برای تشکیل ائتلاف در راستای وحدت هر چه بیشتر میان اصول‌گرایان بود و به این حرکت برای جذب بقیه اصولگرایان ادامه می‌دهیم، امیدواریم در نهایت از میان معتقدان به مبانی نظام یک کاندیدا داشته باشیم تا امید موفقیت به ویژه در مرحله نخست انتخابات بالاتر برود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباطش با امام خمینی (ره) اظهار کرد: من از بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی که  16 ساله بودم تا آخر مقلد امام (ره) بودم و همواره ارتباطی در حد مرید و مراد با ایشان داشتم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: در چهار دولت به توصیه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شدم و این از افتخارات من است که امیدوارم موجب نجات من باشد.

وی تاکید کرد: در زمان جنگ نیز امام خمینی (ره) اختیار مذاکرات را به من تفویض کردند و چند بار که از ایشان درباره برخی مسایل در سازمان ملل مانند تمامیت ارضی و قرارداد 1975 راهنمایی خواستم ایشان از طریق احمد آقا پیغام دادند که ولایتی هرگونه که تشخیص می‌دهد عمل کند که مورد تأیید من است.

ولایتی اضافه کرد: من این اختیار را از جانب ایشان داشتم و امیدوارم از این امتحان شکست‌ خورده بیرون نیامده و زحمات این مردم شریف، بسیجیان و زحمتکشان را در جبهه دفاع مقدس را هدر نداده باشم.

*‌ کلید حل مشکلات کشور سپردن امور به دست متخصصان است

وی درباره اینکه چه زمانی وضع اقتصادی ایران به سامان می‌شود، گفت: این موضوع وابسته به روی کار آمدن  دولتی مقتدر و قوی است که کاردان باشد و هر کاری را به دست فرد متخصص در آن زمینه بسپارد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه این فرد باید تابع خرد جمعی باشد، تصریح کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های داخلی و خارجی دارد و مهم‌ترین سرمایه کشور ما مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشور ما حرف اول را در منطقه می‌زند، اضافه کرد: تمام این ظرفیت‌ها در اختیار دولت آینده است تا بر پایه عزت و اقتدار ایران اسلامی حرکت کند وکارهای بزرگ را به دست افراد با تجربه بسپارد.

ولایتی اظهار کرد: در این صورت به احتمال قریب به یقین ظرف دو تا سه سال می‌توانیم بسیاری از مشکلات را جبران کرده و ایرانی در شان ملت شریفمان بسازیم.

*‌ عدم حمایت از اصولگرایان، شرط دولت اصلاحات برای وزیر ماندن ولایتی

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که شما در دو دوره در سال‌های 76 و 84 کاندیداتوری احتمالی ریاست‌جمهوری ‌بودید که کناره‌گیری کردید، اکنون می‌خواهید چه کار کنید، گفت: سال 76 من برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام آمادگی نکردم چرا که ما معتقد بودیم که باید از یک نفر حمایت کنیم و تصمیم گرفتیم همگی از آقای ناطق نوری حمایت کردیم.

وی تاکید کرد: در همین راستا من در مصاحبه‌ای تلویزیونی از ایشان حمایت کردم که دولت اصلاحات به من پیغام دادند که اگر مصاحبه پخش نشود شما وزیر باقی می‌مانی اما من گفتم مصاحبه پخش شود چرا که به اتحاد اصولگرایان معتقد بودم.

ولایتی ادامه داد: ما آن زمان تلاش خود را کردیم و با توجه به اینکه خداوند ما را مامور به انجام وظیفه و نه کسب نتیجه کرده است در آن زمان به وظیفه خود به خوبی عمل کردیم.

وی تصریح کرد: در انتخابات کنونی به صورت جدی در صحنه حاضر شده‌ام و دلیل آن این است که نیازمند دولتی قوی هستیم تا روابط خارجی و اقتصاد داخلی ما را تقویت کند که این دو بسیار به یکدیگر وابسته است.

ولایتی با بیان اینکه آنچه اکنون در روابط خارجی خود داریم، مطلوب نیست، اظهار کرد: می‌توانیم با همین ظرفیت‌ها، با پایبندی به ارزش‌های و مبانی جمهوری اسلامی و حفظ تکنولوژی‌های هسته‌ای روابط خود با دیگر کشورها را بهتر از قبل سامان دهیم.

وی با بیان اینکه در میان کاندیداها کسی به اندازه من حوزه سیاست خارجی را تجربه نکرده است، تصریح کرد: زمانی که من وارد وزارت خارجه شدم تنها 9 سفیر در دنیا داشتیم که سفیر ما در پکن یک ماشین‌نویس بود اما زمانی رسید که دیگر وزرای خارجه برای ملاقات با وزیر ایران صف می‌بستند و فرصت ملاقات با آنها را نداشتیم.

ولایتی اضافه کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم که روابط خارجی را می‌توان اصلاح کرد و در این صورت است که وضعیت فروش نفتی و اقتصاد داخلی ما بسیار خوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نسل جوان شما را به خوبی نمی‌شناسند، تصریح کرد: این نقص را می‌پذیرم، من در طول این 16 سال که مشاور رهبر معظم انقلاب بودم تمام وقت خود را در این حوزه صرف کردم و در کنار آن به کارهای تألیفاتی پرداختم که به وضعیت کنونی ایران مربوط است و به آگاهی نسل جوان کمک می‌کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: شاید در این زمینه قصور کرده‌ام، اگر سئوال یا مشکلی در ارزیابی دیدگاه‌های من هست حاضرم به هر شکل که صلاح بدانید به سئوالات نسل جوان درباره آنچه تاکنون انجام داده‌ا‌م یا درصدد انجام آن هستم پاسخ دهم.

*‌ در زمینه مدیریت آب کشور مشکل داریم

وی در پاسخ کشاورزان شرق اصفهان درباره مشکلاتشان خاطرنشان کرد: مشکل آب در کشور ما یک مشکل عمومی محسوب می‌شود چرا که ما سالانه حدود 400 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی در کشور داریم که تنها از 25 درصد آن استفاده صحیح می‌شود و مابقی هدر می‌رود.

ولایتی اضافه کرد: نیازمند مدیریتی جدی و توانمند در حوزه آب اصفهان در دولت آینده هستیم چرا که مشکل آب در ایران با برنامه‌ریزی قابل رفع است.

وی با بیان اینکه هر زمان که من به اصفهان سفر کرده‌ام موضوع آب یکی از بحث‌های مهم ما در دیدار با مسئولان شهر بوده است، تصریح کرد: به من اطلاع داده‌اند که طرح‌هایی در زمینه آب اصفهان در حال انجام است و تنها نیارمند زمان کافی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه چاره کمبود آب مدیریت صحیح است، تاکید کرد: نزولات الهی برای ایران از میزان نیاز ما بیشتر است اما  لازم است که با مدیریتی صحیح از این نعمت خدادادی به درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/63008/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول