اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت خبر داد

طرح پزشک خانواده بهترین راهکار مقابله با زیرمیزی پزشکان

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی یکی از بهترین راهکارهای مقابله با پدیده زشت زیرمیزی پزشکان را در اجرای طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

طرح پزشک خانواده بهترین راهکار مقابله با زیرمیزی پزشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین آیتی شامگاه پنج‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: همیشه عزم و اراده وزارت بهداشت و درمان بر این بوده که با پدیده زشت زیرمیزی مقابله کند و وضعیت موجود را به سامان برساند که البته یکی از راهبردها و راه‌حل‎هایش اجرای برنامه پزشک خانواده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در برنامه پزشک خانواده ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، مخصوصاً متخصصان و پاراکلینیک با بیمار حذف می‎شود امیدواریم این پدیده ناپسند با کاهش چشمگیری مواجه شود.

تعرفه‎های پزشکی در کشور واقعی نیست

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی؛ واقعی کردن تعرفه‎های پزشکی را از دیگر موارد رفع پدیده زیرمیزی عنوان کرد و بیان داشت: تعرفه‎های پزشکی در کشور واقعی نیست که اگر این مهم سامان یابد به حذف پدیده زیرمیزی کمک خواهد کرد.

آیتی با بیان اینکه مقام عالی وزارت نیز به موضوع عدالت در سلامت و هزینه‎هایی که بیماران متحمل می‎شوند توجه ویژه دارد، بیان داشت: تلاش طریقت‎منفرد نیز بر این است تا با برنامه پزشک خانواده، واقعی کردن تعرفه‎ها و انجام کارهای آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان، اساتید، هیئت علمی و کارکنان شاهد این پدیده زشت در کشور جمهوری اسلامی نباشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه متولی برنامه پزشک خانواده، وزارت بهداشت است بر لزوم همکاری سایر ارگان‎ها در این طرح تاکید کرد و گفت: وزارت رفاه نیز باید در زمینه بیمه‎ها پا به پای پزشک خانواده جلو بیاید.

در لایحه بودجه 92 اعتبارات کاملی برای طرح پزشک خانواده دیده شده است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان پزشکی متذکر شد: موضوع فرهنگ‌سازی پزشک خانواده به حمایت همه‌جانبه بسیاری از دستگاه‎های کشور نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با شدت یافتن تحریم‎ها علیه کشورمان بعضی از اعتبارات پیش‎بینی شده محقق نشدند، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه امسال، اعتبارات کامل و جامعی برای پزشک خانواده در نظر گرفتند که رئیس‌جمهور نیز بر تداوم این برنامه مُصِر و علاقمند هستند چنانچه در حکم وزارت بهداشت و درمان نیز رئیس‌جمهور بر اجرای برنامه پزشک خانواده تاکید کرده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: برنامه پزشک خانواده با قوت بیشتری در سال‌جاری در مدت کوتاهی که طریقت‎منفرد آمدند پیگیری می‎شود و در دو الی سه استان نیز با تغییراتی که در برنامه قبلی در نسخه 02 ایجاد شد موفق بوده که امیدواریم به سرعت در سایر استان‎ها این برنامه راه‎اندازی شود.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول