اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

افزایش 19 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در بنادر هرمزگان

معاون دریایی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی در بنادر هرمزگان در مقایسه با سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

افزایش 19 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا استیری صبح امروز طی نشستی با حضور مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت:

طی سال گذشته کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با نگاه اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از سرمایه و توان بخش خصوصی توانستند 91 میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری کنند که از این مقدار 25 میلیون و 319 هزار و 583 تن  صادرات کالاهای غیر نفتی بوده که در مقایسه با سال گذشته 19درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی کل عملیات تخلیه و بارگیری کالا در سال 1391 در بنادر استان هرمزگان را 91 میلیون تن اعلام کرد و افزود: با توجه به عملکرد 146 میلیون تنی بنادر کشور بنادر هرمزگان سهم 62 درصدی را در میان کل بنادر به خود اختصاص داده است.

معاون دریایی سازمان و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام این مطلب بیان داشت: از 91 میلیون تن کالایی که در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است 59 میلیون و 971 هزارو  841 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی است که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های دولت و نوسانات ارزی شاهد کاهش پنچ درصدی واردات و رشد 19 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق بنادر هرمزگان بودیم که حاکی از تحقق اهداف دولت در رونق ترانزیت و جذب درآمدهای ارزی است.

استیری همچنین از رشد 24 درصدی ترانزیت مواد نفتی و رشد7 درصدی ترانزیت مواد غیر نفتی خبر داد و اضافه کرد: اعمال تعرفه‌های ترجیهی و تسهیلات ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در افزایش قابل توجه ترانزیت موثر بوده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص تخلیه و بارگیری کانتینر اظهار داشت: 2 میلیون و 168هزار و 275 TEU  کانتینر در سال گذشته تخلیه و بارگیری شده است .

وی با اشاره به سیاست سازمان بنادر مبنی بر سفرهای دریایی گفت: در سال گذشته با توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری دریایی 12 میلیون نفر سفر دریایی از طریق بنادر به جزایر هرمزگان جابجا شده است که با توجه به جمعیت کشور به ازای هر شش نفر تقریباً یک سفر دریایی صورت گرفته است.

وی همچنین از 2 میلیون و 527 هزار و 592 تن ترانزیت کالای غیر نفتی خبر داد و گفت: طی سال گذشته یک میلیون و 502 هزار و 306 دستگاه کامیون به بنادر هرمزگان تردد داشته‌اند که بیانگر تاثیر اقتصادی بنادر هرمزگان بر چرخه حمل و نقل جاده‌ای و اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/88007/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول