اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان:

عمران روستایی و بهسازی روستاها در دستورکار بنیاد مسکن است

مدیرعامل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن اصفهان به منظور عمران روستایی و رفاه هرچه بیشتر روستاییان اقدام به اجرای طرح هادی روستاها، بهسازی بافت با ارزش روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و تفکیک و واگذاری زمین کرده است.

عمران روستایی و بهسازی روستاها در دستورکار بنیاد مسکن است

اصغر مستولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بنیاد مسکن علاوه بر عمران و توسعه روستاها در زمینه واگذاری زمین و ساخت مسکن اقدام به ساماندهی سکونتگاه‌های روستایی، تهیه طرح‌های کالبدی و اجرایی، بهسازی روستاها از قبیل خیابان‌کشی، احداث معابر، جدول‌گذاری، آسفالت‌ریزی، پل‌سازی و هدایت آب‌های سطحی داخل روستاها کرده است.

وی ادامه داد: در طرح هادی که در استان اصفهان اجرایی شد از سال 1368 تا پایان سال 1391 تعداد یک هزار و 91 روستا نقشه‌برداری برای 919 روستا طرح هادی تهیه شده و همچنین برای 175 روستا با توجه به سپری شدن مدت 10 ساله طرح هادی بازنگری و مصوب شد.

مدیرعامل بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح کرد: طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در 630 روستا استان اصفهان به اجرا درآمده است و در 352 روستای دیگر نیز این طرح اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی نیز طرح بهسازی روستاهای یارند و نشلج در حال اجرا است و طرح روستاهای طره ابیانه و هنجن و کمجان پایان یافته است.

مستولی‌زاده در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی گفت:  تاکنون تعداد 147 هزار جلد سند مالکیت صادر و تحویل روستاییان شده است و تعداد 120 شهر با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر نیز در قالب الحاق موادی به قانون ساماندهی در دست اقدام است.

 وی خاطرنشان کرد: در زمینه تفکیک و واگذاری زمین در مناطق روستایی تاکنون تعداد شش هزار و750 قطعه زمین در مناطق روستایی طرح تفکیکی آن تهیه و به روستاییان واگذار شده است.

مدیرعامل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: سنددار کردن مساکن روستایی و در بخش دیگر احداث مسکن از طریق تسهیلات بانکی برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و انبوه‌سازی مسکن شهری و روستایی در قالب حساب 100 امام (ره) صورت گرفته است.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول