اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برترین مخترع زن در جشنواره اختراعات ژنو:

مدال‌هایم را به آستان قدس و زلزله‌زدگان بوشهر اهدا می‌کنم

برترین مخترع زن در چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو گفت: دو مدال طلای دریافتی خود را به آستان قدس رضوی و مردم زلزله‌زده بوشهر اهدا کنم.

مدال‌هایم را به آستان قدس و زلزله‌زدگان بوشهر اهدا می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا علیزاده‌ثانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اثر ارائه شده در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو، طراحی و ساخت سیستم تعیین میزان تنگی عروق قلبی در قالب نرم‌افزار و با استفاده از معادلات خاص ریاضی و فیزیکی بوده است.

وی افزود: این جشنواره بین‌المللی، معتبرترین و بزرگ‌ترین جشنواره در حوزه اختراعات جهانی به‌شمار می‌رود.

علیزاده‌ثانی از حضور 36 مخترع ایرانی در چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو یاد کرد و افزود: در مجموع شاهد حضور 2 هزار مخترع در این دوره جشنواره در ژنو بودیم که با توکل بر خدا و حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تلاش بی‌وقفه تیم سه نفره تحقیقات، موفق به کسب مدال طلای ویژه و مدال طلای همایش در این جشنواره شدیم.

وی ادامه داد: در این جشنواره موفق به کسب عنوان برترین مخترع زن ژنو شدم که این را مرهون حمایت‌های آحاد ملت در کسب این موفقیت می‌دانم.

برترین مخترع زن در  چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو گفت: پژوهش و تحقیقات برای این اختراع از سه سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت جهانی آن به‌سر می‌بریم.

علیزاده‌ثانی با بیان اینکه پیشنهاد و تقاضا برای تجاری‌سازی این اختراع از دیگر کشورها بی‌شمار بوده، خاطرنشان کرد: به رغم پیشنهاد‌های متعدد از سوی دیگر کشورها مبنی بر تجاری‌سازی و انبوه‌سازی آن، تاکید زیادی داریم که این کار در ایران صورت گیرد.

وی افزود: راه مرسوم تعیین میزان تنگی عروق قلبی، آنژیوگرافی بوده که در نوع خود علاوه بر حساسیت و خطر بالا، اتلاف وقت و هزینه زیادی داشته اما این اختراع جدید که در قالب یک نرم افزار رایانه‌ای قابل استفاده بوده از تمام جوانب مقرون به صرفه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: این اختراع تاکنون روی 303 بیمار تست شده و خوشبختانه نتایج ارزیابی مثبت و کارآمد بوده است.

علیزاده‌ثانی با اشاره به برخی موانع و مشکلات در انجام این پروژه سه ساله گفت: جمع‌آوری اطلاعات یکی از دشوارترین مراحل بوده؛ هم‌چنین در حال حاضر شاهد مشکلات و موانعی در مسیر ثبت جهانی اختراع و انبوه‌سازی آن هستیم.

برترین مخترع زن چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو تاکید کرد: موفقیت خود و تیمم را در این جشنواره مدیون خداوند متعال و امام رضا(ع) می‌دانم و از همین حیث در نظر دارم دو مدال طلای دریافتی خود را به آستان قدس رضوی و مردم زلزله‌زده بوشهر اهدا کنم.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول