اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران:

امسال پروژه جدید مدرسه‌سازی نداریم/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند 111 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با اعلام اینکه امسال پروژه جدید مدرسه‌سازی نداریم، گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی نیازمند اعتبار 111 میلیارد تومانی هستیم.

امسال پروژه جدید مدرسه‌سازی نداریم/ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیازمند 111 میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، قربانعلی شیرزاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی پانزدهمین جشنواره استانی خیران مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد.

وی با اشاره به برپایی جشنواره خیران مدرسه‌ساز در پنجم اردیبهشت سال جاری، اظهار داشت: اردوگاه بادله برای پانزدهمین بار میزبان خیران مدرسه‌ساز است.

این مسئول به اهداف برپایی جشنواره خیران مدرسه‌ساز پرداخت و گفت: هدف ما افزایش فرهنگ مشارکت عمومی و نیز تکریم، تعالی و تثبیت جایگاه خیران مدرسه‌ساز در سطح جامعه است.

شیرزاد تشکیل مجامع شهرستانی و استانی خیران مدرسه‌ساز را گامی برای ساماندهی این افراد نیک‌اندیش عنوان کرد و ادامه داد: از 20 فروردین ماه سال جاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در شهرهای مازندران در حال برپایی است.

وی رویکرد اصلی جشنواره خیران مدرسه‌ساز در سال جاری را بحث مشارکت خیران در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی دانست و تصریح کرد: با توجه به منابع محدود دولتی به دنبال تامین منابع جدید هستیم که مشارکت خیران یکی از این منابع هستند.

مدیرکل توسعه، تجیهز و نوسازی مدارس مازندران افزود: امسال در نمایشگاه خیران مدرسه‌ساز غرفه‌ای را برای معرفی پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی اختصاص می‌دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مجلس راهکاری را برای تکمیل پروژه‌های دولتی از سوی خیران در دستور کار خود قرار داده است، بیان داشت: نامگذاری مدارس دولتی که با مشارکت خیران تکمیل می‌شود موضوعی است که مجلس برای آن راهکار تعیین کرده است.

شیرزاد با اعلام اینکه امسال پروژه جدید مدرسه‌سازی تعریف نمی‌شود، اظهار داشت: هدف ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی و مشارکتی است.

وی وجود یک هزار و شش خیر مدرسه‌ساز در مازندران را مایه مباهات دانست و گفت: خیران مدرسه‌ساز ما اشخاص حقیقی و حقوقی مانند بانک‌ها و بنیادها هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه تاکنون 655 پروژه مدرسه‌ای در قالب 3 هزار و 662 کلاس درس از سوی خیران مدرسه‌ساز مشارکت شده است، افزود: در 14 جشنواره گذشته 522 قطعه زمین به مساحتی بیش از 158 هکتار به آموزش و پرورش اهدا شد.

وی کل ارزش ریالی کمک خیران به حوزه مدرسه‌سازی را بیش از 228 میلیارد تومان دانست و گفت: 461 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 2هزار و 700 کلاس درس در زیربنای 434 هزار مترمربع نیمه‌تمام در دست اجرا داریم که برای تکمیل نیازمند 111 میلیارد تومان اعتبار است.

شیرزاد از راه‌اندازی سامانه پرداخت آنلاین برای دریافت کمک‌های مردمی خبر داد و افزود: از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور سامانه‌ای تعریف شده است که در روز جشنواره به صورت نمادین رونمایی می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های مردمی و مشارکتی نیمه‌تمام در استان را 131 پروژه عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد پروژه‌ها 680 کلاس درس در مساحت 103 هزار متری را شامل می‌شود که برای تکمیل آن حدود 31 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران احداث پروژه‌های جدید مدرسه‌سازی را در حد سایت‌های مسکن مهر عنوان کرد و یادآور شد: از این به بعد مدارس به صورت مقطع‌های 3-3-3-3 طراحی و ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه وزارتی که بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و آموزش و پرورش منعقد شد مدارسی که در سایت مسکن مهر احداث می‌شود از سوی راه و شهرسازی اسکلت‌سازی و تکمیل آن از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

شیرزاد خاطرنشان کرد: استان مازندران در بحث مقاوم‌سازی مدارس رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سهم مازندران از اعتبار مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی 46 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: 19 میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته اختصاص یافت.

این مسئول تعهد سال گذشته خیران مدرسه‌ساز را 36 میلیارد تومان مطرح کرد و افزود: بیش از 80 درصد این مبلغ محقق شد.

وی بیشترین مشارکت خیران مدرسه‌ساز سطح استان را در شهرهای ساری و بابل اعلام کرد و اذعان داشت: پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکتی مدرسه‌سازی 49 مورد شهری و 42 پروژه روستایی است.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول