اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین 200 شرکت مستقر در منطقه اقتصادی خلیج فارس صورت گرفت

کسب رتبه اول اشتغالزایی شرکت فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با فراهم سازی 553 فرصت شغلی توانسته است بیشترین میزان اشتغال را در بین 200 شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ایجاد نماید.

کسب رتبه اول اشتغالزایی شرکت فولاد هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار و خدمات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در این رابطه اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان در سال 89 نیز با 864 نفر، بالاترین رتبه و در سال 90 با 490 نفر رتبه دوم اشتغال زایی را به دست آورد.

جهانگیر بشکار با بیان اینکه نیاز شرکت‌های صنعتی نیروی انسانی متخصص و ماهر است، افزود: از نظر تحصیلات در سال 90، زیر دیپلم 626 نفر، دیپلم 707 نفر، فوق دیپلم 79 نفر و لیسانس 98 نفر و در مجموع یک هزار و 510 نفر جذب شده‌اند، در صورتیکه میزان اشتغال تعهد شده یک هزار و 200 نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 91 نیز زیر دیپلم 434 نفر، دیپلم 565 نفر، فوق دیپلم 125 نفر، لیسانس 119 نفر و فوق لیسانس هفت نفر و در مجموع 1250 نفر جذب شده‌اند که میزان اشتغال تعهد شده 1200 نفر بوده است.

بشکار اضافه کرد: دیگر موضوع بررسی شده سطح مهارت فنی است که در سال 90 از یک هزار و 510 نفر جذب شده، نهصد و بیست و شش نفر دارای مهارت و دیگر نفرات با آموزش‌های حین کار سطحی از مهارت را کسب نموده و همچنین در سال 91 نیز از یک هزار و 250 نفر 871 نفر دارای مهارت بوده‌اند.

وی با اشاره به سیاست‌های شرکت‌ها مبنی بر ارتقای سطح علمی کارکنان افزود: در سال 90، یک هزار و 400 نفر و در سال 91، دو هزار و 458 نفر در سامانه اشتغال اداره کار منطقه ثبت نام کرده‌اند.

مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار و خدمات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: از آذر 87 تا پایان سال گذشته تعداد هفت هزار و 943 پرونده حل اختلاف کارگران و کارفرمایان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد شش هزار و 816 مورد به سازش و 894 فقره پرونده منتج به صدور رأی و ارسال به مقامات قضائی شده است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های مستقر در منطقه در پایان سال گذشته هیچگونه حقوق و مزایای معوقه نداشته‌اند، از تعامل شرکت‌ها از جمله فولاد هرمزگان در اختصاص 25 درصد از سهمیه اشتغال را به ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان خبر داد.

بشکار با بیان اینکه در خصوص ایجاد نمازخانه شورای اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر و فعالیت‌های فرهنگی و رسیدگی به نیازهای کارکنان نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته، اضافه کرد: در این زمینه فولاد هرمزگان پیشگام بوده است و رضایتمندی کارکنان و مسئولان را جلب کرده است.

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور در 13 کیلومتری غرب بندرعباس، با ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن تختال در دی ماه 90 با حضور ریاست جمهوری بصورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2310/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول