اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

برگزاری اجلاس ملی سرمایه‌گذاری در بندرعباس/ جذب سرمایه‌گذار خارجی توسط دستگاه‌ها

استاندار هرمزگان از برگزاری اجلاس ملی سرمایه‌گذاری در بندرعباس خبر داده و از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در هرمزگان خواست نسبت به جذب سرمایه‌گذار خارجی پیگیری‌ها و رایزنی‌های خود را آغاز کنند.

برگزاری اجلاس ملی سرمایه‌گذاری در بندرعباس/ جذب سرمایه‌گذار خارجی توسط دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی امروز در نخستین نشست ستاد سرمایه‌گذاری این استان در سال جاری اظهار داشت: همان گونه که انتخابات یکی از جلوه‌های تحقق حماسه سیاسی است، جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری نیز یکی از جلوه‌های بارز خلق حماسه اقتصادی است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: توجه جدی به امر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار پایه محکمی برای پیشرفت، عمران و آبادانی استان است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از شعار سال مبنی بر خلق حماسه اقتصادی خواستار ایفای نقش برجسته و بزرگ در تحول اقتصادی استان شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به همایش ملی سرمایه‌گذاری که در آینده‌ای نزدیک در بندرعباس برگزار می‌شود، اذعان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در این اجلاس تلاش کنند.

وی جذب سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذار را مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه اجلاس ملی سرمایه‌گذاری در بندرعباس عنوان کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای وظیفه دستگاه مربوطه است که مدیران در این راستا باید از تمام توان خود برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنند.

عزیزی در ادامه با ارائه مهلت سه ماهه به مدیران دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد سرمایه‌گذاری استان از آنها خواست در این فرصت سه ماهه نسبت به جذب دو یا سه سرمایه‌گذاری خارجی اقدام کنند.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی و حضور سرمایه‌گذار در استان توسط دستگاه‌ها یک الزام است که باید عملیاتی شود.

استاندار هرمزگان همچنین بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری تا مرحله جذب کامل سرمایه‌گذار تاکید و تصریح کرد: تنها بیان اهمیت سرمایه‌گذاری ملاک نیست بلکه سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری باید به صورت عملیاتی و اجرایی وارد استان شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که هر دستگاهی نسبت به ورود حداقل دو سرمایه‌گذار به استان اقدام کند، شاهد رونق و توسعه سرمایه گذاری خارجی در هرمزگان خواهیم بود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: نباید منتظر بود تا سرمایه‌گذار با پای خودش بیاید بلکه در این راستا باید با فراهم کردن ساز و کار مناسب به استقبال سرمایه‌گذار رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت استقرار مدیران در ستاد سرمایه‌گذاری استان به منظور رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه مدیران دستگاه‌ها باید در ستاد سرمایه‌گذاری مستقر شده و نسبت به رفع مشکلات سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

عزیزی با بیان اینکه زیرساخت‌ها باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شود، یادآور شد: متاسفانه به رغم قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی که برای جذب سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان وجود دارد هنوز آن طور که باید از فرصت‌ها استفاده نشده است.

استاندار هرمزگان در ادامه جزایر استان به ویژه جزیره هرمز را فرصت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: تاکنون از هرمزگان با این ‌همه عظمت، تاریخ کهن و افتخارات بزرگ به درستی استفاده نشده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان متذکر شد: کشور بدون حضور قدرت و صلابت بخش خصوصی راه به جایی نمی‌برد بنابراین باید با حذف موانع، شرایط سرمایه‌‌گذاری را تسهیل کرد.

وی در پایان تاکید کرد: هیچ فرد یا دستگاهی حق ندارد در مسیر سرمایه ‌گذاری مانع ایجاد کند.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول