اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

افزایش 9 درصدی تولیدات کشاورزی در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش حدود 9 درصدی تولیدات بخش کشاورزی استان سمنان در سال 91 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

افزایش 9 درصدی تولیدات کشاورزی در استان سمنان

سید مجید موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان سمنان در سال گذشته، بیش از یک میلیون و 360 هزار و 985 تن بوده است.

وی تصریح کرد: این آمار نسبت به یک میلیون و 250 هزار و 235 تن سال ماقبل آن، به میزان 110 هزار و 750 تن افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد:  مجموع تولیدات زراعی و باغی استان سمنان از 994 هزار و 308 تن در سال 90 به یک میلیون و 104 هزار و 391 تن و تولیدات بخش دامی از 255 هزار و 927 تن به 256 هزار و 594 تن در سال 91 رسیده است.

موسوی یادآور شد: سیاست‏های بخش کشاورزی بر محدودیت‏های منابع آبی، کنترل سطح زیر کشت محصولات زراعی و توسعه باغ‏ها و محصولات با مصرف آب کمتر با استفاده از روش‏های نوین آبیاری متمرکز است.

وی تصریح کرد: علیرغم ثابت بودن سطوح زیرکشت محصولات زراعی، با اعمال مدیریت مطلوب و استفاده بهره‏برداران از راهنمایی‏ها و خدمات مشاوره‏ای کارشناسان، این افزایش عملکرد خصوصاً در بخش محصولات زراعی از طریق بالا رفتن میزان تولید در واحد سطح حاصل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره درصد افزایش محصولی گفت: تولید عسل با حدود 27 درصد، آبزیان 18 درصد، تخم مرغ 15 درصد و محصولات زراعی با حدود 13 درصد از بیشترین افزایش در سال 91 نسبت به سال ماقبل برخوردار بوده است.

گفتنی است: اراضی کشاورزی استان بالغ بر 198 هزار هکتار است که بیش از 157 هزار هکتار آن اراضی آبی و دیم زراعی و بالغ بر 40 هزار هکتار نیز سطح زیر کشت باغ‏های استان است.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول