اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد

ایران در ‌تولید داروهای دامپزشکی به ‌خودکفایی رسید‌/ ‌افزایش 35 درصدی صادرات‌

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ایران در زمینه تولید داروهای دامپزشکی به مرحله خودکفایی رسیده، از افزایش 35 درصدی صادرات انواع داروهای دامپزشکی خبر داد.

ایران در ‌تولید داروهای دامپزشکی به ‌خودکفایی رسید‌/ ‌افزایش 35 درصدی صادرات‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید محسن دستور عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: افزایش صادرات داروهای دامپزشکی و واکسن‌ها توسط تولیدکنندگان داخلی علیرغم وجود تحریم‌ها و مشکلات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه محقق شده است و در حال حاضر تولید داروهای دامی از لحاظ کمی و کیفی در کشور مطلوب است.

وی کیفیت داروهای تولید شده در داخل را قابل قبول خواند و اظهارداشت: این داروها پس از انجام آزمایشات لازم و تاییدیه‌ها، به مرحله تولید رسیده‌اند و از لحاظ کیفیت در جایگاه قابل قبول و خوبی قرار دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سیاست این سازمان در سال جاری بر صادرات دارو قرار گرفته است و اگر بخواهیم در بازار رقابت حضور داشته باشیم بایستی داروهایی با کیفیت بالا تولید کنیم تا پس از کسب مجوز از کشورهای درخواست کننده داروهای خود را به این کشورها صادر کنیم.

دستور افزود: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری برای داروهای دامپزشکی از نظر کمی دارای شرایط مطلوبی بوده و بیش از 50 واحد کارخانه دارویی در کشور وجود دارد که در این زمینه سیاست سازمان دامپزشکی در رابطه با ارتقاء کیفیت داروها است.

وی با اشاره به اینکه گرامی‌داشت روز جهانی دامپزشکی هفتم اردیبهشت ماه جاری با شعار «واکسیناسیون برای پیشگیری و محافظت» برگزار می شود بیان کرد: واکسن و واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌ها در مباحث انسانی و همچنین در حوزه دام نقش موثر و اولیه‌ای دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: در برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در حوزه دام، طیور و پایش و مراقبت از بیماری‌های آبزیان در بخش دولتی و غیر‌دولتی نتایج خوبی را کسب کرده است.

دستور با بیان اینکه برنامه کلی سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری‌های دامی در دنیاست، گفت: سازمان دامپزشکی کل کشور نیز با ایجاد مراکز بهداشتی و انجام واکسیناسیون به دنبال ریشه‌‌کن کردن بیماری‌های دامی در کشور است.

وی وجود بافت سنتی در دامداری‌ها را از مشکلات موجود برای ریشه‌کن شدن بیماری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود این مشکلات در سال 91 نسبت به سال 90 کاهش بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی را در کشور شاهد بودیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به کاهش کانون‌های بیماری تب برفکی در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیکی به فصل گرما و شروع فعالیت کنه‌ها و نقشی که کنه‌ها در انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دارند به مردم توصیه می‌شود فقط از گوشت‌های مورد تایید سازمان استفاده کنند.

دستور با تاکید بر لزوم استفاده مردم از گوشت‌های بسته‌بندی شده و بهداشتی و دارای مهر سازمان اظهار داشت: رسانه‌ها در ترویج و گرایش مردم به سمت استفاده از گوشت تازه و بسته بندی شده می‌توانند تاثیر گذار باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 600 واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ در کشور فعال می‌باشند همچنین توزیع آلایش مرغ ‌به صورت بسته‌بندی ارائه می‌شود و در مورد گوشت قرمز نیز سعی شده است که تولید گوشت با بسته‌بندی به بازار مصرف ارائه شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حرکت به سوی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است،  تصریح کرد: 80 واحد مرغداری در 12 استان کشور در تولید مرغ سبز فعالیت می‌کنند.

دستور گفت: میزان تولید مرغ سبز در کشور به دلیل شرایط سخت تولید و نظارت، بالا نیست ولی استقبال از این محصول مطلوب بوده است که می‌طلبد حمایت دولت از تولید این نوع مرغ افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/87002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول