اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

خبرنگاران واقعیت‌ها را بازگو کنند

امام جمعه ملایر گفت: دستگاه‌های تبلیغی و خبرنگاران موضوعی را خلاف واقع بیان نکنند و هر آنچه که واقعیت است، انتشار دهند.

خبرنگاران واقعیت‌ها را بازگو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، آیت‌الله سیدرضا فاضلیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اوایل زمزمه پیروزی انقلاب حزب‌های جدید و عجیب و غریبی که شکل گرفته بود که تبلیغات باعث معرفی آنها شد.

وی افزود: اثر تبلیغات رسانه‌ها و معدود روزنامه‌های آن زمان ماندن و راسخ بودن روی تصمیم و اهداف و همچنین رفتن و گرفتار شدن در دام برنامه‌های شوم این احزاب برای افراد مختلف تأثیر مستقیم داشت.

امام جمعه شهرستان ملایر تصریح کرد: در حال حاضر و امروز دستگاه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی مثل صدا و سیما و روزنامه‌ها و جراید مختلف خبری باید مواظب باشند چیزی را خلاف واقع نگفته باشند و هر آنچه که واقعیت است بیان کنند تا مردم به راحتی راه را از بی‌راهه تشخیص دهند.

وی با اشاره به آیه 37 سوره فاطر أَوَلَمْ نُعَمِّرْکُمْ مَا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَنْ تَذَکَّرَ وَجَاءَکُمُ النَّذِیرُ((آیا شما را به اندازه‌ای که هر کس اهل تذکّر است در آن متذکّر می‌شود عمر ندادیم، و انذارکننده به سراغ شما نیامد؟!)) یاد‌آور شد: باید خبرنگاران به عنوان یکی از مهمترین ارکان آگاهسازی مردم به تذکر و تبلغ حقایق بپردازند تا در رسالت بزرگی که بر گردن دارند سربلند بیرون بیایند.

آیت‌الله فاضلیان ادامه داد: خودسازی یکی از بهترین راه‌های تأثیرگذاری خبرنگاران و اصحاب رسانه بر مردم است و وقتی عامل به وظایف خود باشند می‌توانند مطلوب‌تر حرف و سخن را برای مردم بیان کنند و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با خودسازی می‌تواند تأثیر مثبتی بر جامعه‌سازی داشته باشند، افزود: برای تأثیرگذاری مطلوب و بهتر اهالی رسانه باید با خودسازی از درون خود شروع کنند تا در جامعه اسلامی مؤثر باشند و با دوری از حب دنیا و هوا و هوس دنیوی به این هدف مقدس نزدیک می‌شوند.

امام جمعه ملایر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران جوان که در ابتدای راه این حرفه پر مسئولیت و خطیر هستند خواست تا با بیشتر با قرآن انس بگیرند و این خود راه نزدیکی برای تزکیه نفس و خودسازی است.

وی با اشاره به اینکه قرائت پنج سوره از قرآن باعث خواهد شد تا خداوند متعال ما را جزو یاران امام زمان (عج) قرار دهد ابراز داشت: قرائت پنج سوره حدید، حشر، صف، جمعه و تغابن بعد از نماز عشا دارای اسرار زیادی است که باعث تقرب بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله فاضلیان عنوان کرد: با نزدیک شدن به ایام انتخابات و تحقق حماسه سیاسی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است این خبرنگاران هستند که باید با قلم‌های پاک خود تبلیغات سوء دشمنان اسلام را بی‌اثر کنند.

وی گفت: دشمن از ماه‌های قبل به دنبال دلسرد و نا امید کردن مردم برای حضور در انتخابات مهم و تأثیرگذار ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است که قطعاً با تبلیغات سالم و صادقانه جواب دندان‌شکنی به توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن خواهیم داد.

انتهای پیام/89020/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول