اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد

150 میلیارد تومان سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون/ 80 درصد کمبود وثیقه‌ها تأمین می‌شود

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با سرمایه‌ای بالغ بر 150 میلیارد تومان راه‌اندازی شده است، گفت: این صندوق 80 درصد کمبود وثیقه‌ها را تأمین می‌کند.

150 میلیارد تومان سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون/ 80 درصد کمبود وثیقه‌ها تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر میمنت‌آبادی ظهر امروز در نشست با فعالان حوزه تعاون استان همدان با بیان اینکه استان همدان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات یکی از استان‌های مستعد است اظهار داشت: استان همدان در بخش‌های کشاورزی و صنعت بسیار فعال و شاخص است.

وی ادامه داد: در سال 1370 که وزرات تعاون تشکیل شد ما صندوق تعاون را داشتیم که وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌کرد و فلسفه اصلی این صندوق کمک به بنگاه‌های تولیدی، اقتصادی و قشر کارگر بود.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور اضافه کرد: از سال 71 تا 88 صندوق تعاون فعالیت اعتباری، بانکی و مالی داشت و به شرکت‌های تعاونی و اعضاء خدمات ارائه می‌کرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ اصل 44 به تشکیل بانک توسعه تعاون تأکید کرده بودند بیان داشت: در سال 86 تصمیم گرفته شد که صندوق تعاون با تغییر اساسنامه و افزایش سرمایه به بانک توسعه تعاون تبدیل شد.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: بر اساس لایحه اصل اجرایی 44 تشکیل بانک توسعه تعاون ایجاد شد و امکانی برای تأسیس شعبه در استان‌ها در نظر گرفته نشده و فقط مجاز به راه‌اندازی نمایندگی در مراکز استان‌ها هستیم.

وی ابراز داشت: بانک توسعه تعاون همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به عنوان رابط ما با نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری خواهد بود و پیوستگی صندوق و بانک همچنان وجود دارد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با اشاره به اینکه در استان‌های مازندران و آذربایجان شرقی نمایندگی صندوق ضمانت راه‌اندازی شده است اذعان کرد: بخشی از فعالیت‌های صندوق ضمانت که غیر دولتی است را به اتاق تعاون واگذار می‌کنیم.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده اتاق تعاون بهترین نمایندگی است و ما در استان همدان فقط یک نمایندگی داریم که در اتاق تعاون مستقر می‌شود.

میمنت‌آبادی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، ایرانگردی و جهانگردی، جهادکشاورزی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی به موجب قانون در کمک به صندوق ضمانت مطرح و مورد تأکید هستند و باید بسترهای حمایت از صندوق را فراهم کنند.

وی به تفاهمنامه بین صندوق ضمانت با دیگر بانک‌ها و مؤسسات مالی اشاره کرد و یادآور شد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با اکثر بانک‌های دولتی و خصوصی و برخی مؤسسه‌های مالی تفاهمنامه همکاری عقد کرده و حتی اگر تفاهمنامه هم نباشد بانک‌ها ملزم به پذیرش ضمانت‌های صندوق هستند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری برای از بین بردن خلأ تضمین‌های بانکی که شرکت‌های تعاونی قادر به تأمین آن نبودند ایجاد شده و تا 80 درصد کمبود وثیقه‌ها را تأمین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضمانت یک موضوع ناشناخته است و به عنوان اهرم استفاده کرد ابراز داشت: اقتصاد کشور ما بانک‌محور است و هنوز از ضمانت‌ها به عنوان اهرم استفاده نشده است.

میمنت‌آبادی افزود: در طول دو سال فعالیت صندوق ضمانت تاکنون 40 طرح بررسی شده و ما مبنای کار استان همدان را از امروز که نمایندگی راه‌اندازی شد می‌گذاریم.

وی در پایان گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری با سرمایه‌ای بالغ بر 150 میلیارد تومان راه‌اندازی شده و با پشتوانه بانک مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول