اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط متخصصان داخلی محقق شد

تعمیر مخلوط‌کن گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی

برای نخستین‌بار مخلوط‌کن گازی در تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی تعمیر شد.

تعمیر مخلوط‌کن گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، تکنیسین ارشد کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین‌بار در مجتمع گازی و به همت همکاران کارگاه، جوش‌کاری پالایشگاه سوم، مخلوط‌کن گازی(متان و پروپان) در زمان تعمیرات اساسی تعمیر شد.

محسن ظهرابی افزود: این نوع مخلوط‌کن به دلیل فشار و سرعت بالای سیار و تولید جریان مغشوش، همواره با ارتعاش زیاد در سرویس است، به همین خاطر نیاز به تقویت و بهینه‌سازی دارد که خوشبختانه این کار با موفقیت در کارگاه جوشکاری پالایشگاه سوم انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: ما در تعمیر این مخلوط‌کن به دلیل عدم وجود نقشه‌ سازنده، با همکاری بازرسی فنی، کارگاه جوشکاری و مبدل کارگاه پالایشگاه سوم وارد حوزه‌ مهندسی معکوس شدیم و با اقدامی ابتکاری شابلون تمامی تیغه‌های داخلی مخلوط‌کن گازی را از ورق استنسیل استیل ساختیم.

ظهرابی با اشاره به تعمیر این مخلوط‌کن برای اولین‌بار در مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: ما برای اولین‌بار این مخلوط‌کن را در مجتمع تعمیر کردیم و اقدامات اصلاحی‌ خیلی خوبی روی آن انجام دادیم که از آن جمله می‌توان از افزایش استحکام تمامی قطعات، تقویت جوش‌ها و اتصالات داخلی، به دو یا سه‌برابر حد قبلی برای جلوگیری از شکسته شدن تیغه‌ها و صدمه‌زدن به کمپرسورهای انتقال گاز نام برد.

انتهای پیام/2451/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول