اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان تاکید کرد

جاری شدن دائمی آب زاینده‌رود راه نجات کشاورزان / احداث تونل‌های جدید تنها راهکار

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: رفع مشکل کشاورزان استان اصفهان تنها با جاری شدن دائمی آب در مسیر رودخانه زاینده‌رود برطرف می‌شود.

جاری شدن دائمی آب زاینده‌رود راه نجات کشاورزان / احداث تونل‌های جدید تنها راهکار

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مدیران استان تنها با استفاده از یک راهکار اصلی می‌توانند به خشکسالی‌ها و مشکلات ناشی از خشکسالی پایان بدهند، اظهار کرد: بازگرداندن آب به حوضه زاینده‌رود و مشخص شدن مالکیت حق‌آبه کشاورزان باید در دستور کار مدیریت استان باشد.

وی با بیان اینکه تونل‌های جدید باید برای جبران کسری‌های آب حوضه زاینده‌رود احداث شود، اضافه کرد: در صورتی که سد پشت تونل سوم کوهرنگ نیز احداث شود باز کسری‌های آب حوضه زاینده‌رود جبران نمی‌شود.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اما در حال حاضر اخباری در سطح جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه هنوز این تونل افتتاح نشده است برنامه‌ریزی‌هایی در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان برای تعیین مصارف جدید برای آب تولید شده از این تونل صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه راهکار‌هایی نیز برای کاهش هدرر‌فت آب موجود در مسیر رودخانه وجود دارد، ادامه داد: البته این راهکار‌ها چندین مرتبه عنوان شده است، اما کشاورزان تنها به جاری شدن دائمی آب در مسیر رودخانه نیاز دارند.

امینی با اشاره به اینکه رفع مشکل کشاورزان استان اصفهان تنها با جاری شدن دائمی آب در مسیر رودخانه زاینده‌رود برطرف می‌شود، تاکید کرد: مالکیت از دست رفته کشاورزان باید به آنها بازگردانده شود تا کشاورزان بتوانند معیشت زندگی مردم را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه آب باید به هر شکل ممکن به کشاورزان بازگردانده شود، افزود: با جاری شدن آب در رودخانه جمعیتی بیش از 400 هزار نفر در شش شهرستان حوضه زاینده‌رود به شغلی اصلی خود بازگشته‌اند و این افراد از بیکاری رها یافته‌اند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: مسئولان باید با سرمایه‌گذاری بر موضوع زاینده‌رود نسبت به ایجاد اشتغال در کوتاه‌مدت برای افراد اقدام کنند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول