اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

کسب رتبه نخست استانی اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: کمیته امداد کردستان در سال 91در زمینه اشتغال‌زایی با ایجاد بیش از 7 هزار شغل رتبه نخست اشتغال‌زایی را در بین ادارات و دستگاه‌های استان کسب کرد.

کسب رتبه نخست استانی اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد کردستان

قنبر موسی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی کردستان در سال 91 در زمینه اشتغال‌زایی با ایجاد بیش از 7 هزار شغل برای دومین سال متوالی این جایگاه را در بین ادارات و دستگاه‌های استان کسب کرد.

به گفته وی، توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش با ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت کمیته امداد بوده و ایجاد این میزان فرصت شغلی برای مددجویان نقش مهمی در توانمندسازی آنها خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین این اداره‌کل و بانک‌های عامل استان در سال گذشته بیش از 305 میلیارد ریال بود که برای ایجاد اشتغال خرد و مشاغل خانگی مددجویان اختصاص یافت.

به گفته موسی‌نژاد، سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد نیز در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال در سال گذشته 40 میلیارد ریال به منظور ایجاد 600 فرصت شغلی بود.

وی به ثبت 17 هزار و 459 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سامانه مدیریت اشتغال و خدمات کارآفرینی این نهاد در استان اشاره کرد و افزود: 15 هزار و 940 نفر از این تعداد تا کنون مشاوره شده و 7 هزار و 52 نفر نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، پرونده 4 هزار و 820 نفر از مددجویان نیز در حال حاضر به بانک‌های عامل تحویل داده شده و در انتظار دریافت وام هستند.

وی با اشاره به ایجاد 7 هزار و 52 شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته گفت: برای ایجاد این تعداد شغل اعتباری بالغ بر 45 میلیارد و 450 میلیون تومان صرف شده است.

وی افزود: 38 میلیارد و 500 میلیون تومان از این اعتبار از محل تسهیلات بانک‌های عامل و 7 میلیارد تومان نیز از محل صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از برگزاری جشن اشتغال و خودکفایی 5 هزار و 600 مددجوی زیرپوشش این نهاد هم‌زمان با چهارمین سالگرد سفر مقام معظمرهبری به استان خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

موسی‌نژاد تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مددجویان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد دانست و اضافه کرد: تنها هدف ما به عنوان خادمان محرومین و نیازمندان تلاش در راستای رضایت‌مندی آنان به منظور جلب رضای خداست.

وی در پایان تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نیز به منظور تحقق فرمایشات رهبری با توجه به مخاطبینش قطعاً به صورت ویژه در سطح استان در حوزه‌های مختلف به خصوص بحث مسکن، اشتغال، تحصیل و ازدواج مددجویان وارد خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول