اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق راه و شهرسای سمیرم:

کمربندی جنوبی سمیرم 80 درصد پیشرفت دارد

رئیس سابق راه و شهرسای سمیرم گفت: طرح کمربندی جنوبی سمیرم به طول 7 کیلومتر و 80 درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری است.

کمربندی جنوبی سمیرم 80 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس ازسمیرم، غلامرضا طایی امروز در مراسم تودیع و مراسم رئیس اداره راه سمیرم از وجود بیش از760 کیلومترراه بزرگراه اصلی، فرعی و روستایی در حوزه این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان سمیرم با یک هزار و 992 کیلومتر راه همسنگ، مقام دوم راه‌های همسنگ استان را دارد.

وی از ارتباط شهرستان از طریق 11 محور با استان‌های همجوار خبر داد و افزود: از این تعداد، شش محور بین استانی فعال است و پنج محور ارتباطی در حال ساخت است.

رئیس سابق اداره راه و شهرسازی سمیرم در ادامه این مراسم به ارائه گزارش سه سال و نیم خدمت خود در این شهرستان پرداخت و گفت: مهم‌ترین وظیفه اداره راه و شهرسازی خدمات راهداری است که در این شهرستان به صورت بی‌وقفه و شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه شهرستان سمیرم از لحاظ نصب تابلو پرتراکم‌ترین راه‌های استان اصفهان است، تصریح کرد: نصب علائم هشدار، لکه‌گیری و خط‌کشی، تراشه‌برداری، شانه‌سازی، اصلاح افتادگی شانه‌ها و روکش آسفالت از جمله اقدامات اداره راه سمیرم در بخش راهداری است.

طایی از افزوده شدن 13 دستگاه ماشین‌آلات به تجهیزات راهداری طی سه سال اخیر به این شهرستان خبر داد و گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با داشتن 35 دستگاه ماشین‌آلات بزرگ‌ترین ناوگان ماشین‌آلات استان اصفهان را دارد که طی سه سال اخیر با افزوده شدن تعداد ماشین‌آلات برای 13 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

وی به قدمت 42 ساله ساختمان اداره راه و شهرسازی شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این اداره از اعضای اصلی کمیته بحران شهرستان است و در مواقع بحرانی باید خدمات ارائه دهد و ساختمان اداره بسیار فرسوده است، نیاز به احداث یک ساختمان جدید و مقاوم دارد.

رئیس سابق اداره راه و شهرسازی سمیرم ادامه داد: به منظور احداث ساختمان جدید در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان 40 میلیون تصویب شده است.

وی به اتمام 9پروژه در این شهرستان به طول 35 کیلومتر اشاره کرد و ابراز داشت طرح ورودی سمیرم مهم‌ترین طرح اداره راه شهرستان است که در طول چهار سال اخیر با اعتبار 2میلیارد و 250 میلیون تومان با اجرای اقداماتی از قبیل جابجایی تأسیسات، تملک اراضی و احداث جاده تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

طایی، تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان را 21 پروژه به طول 110 کیلومتر راه جدید در دست احداث اعلام کرد و گفت: طرح کمربندی جنوبی سمیرم به طول 7 کیلومتر و 80 درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: طرح ورودی سمیرم از سمت جنوب به طول چهار کیلومتر و پیشرفت 80 درصد، تقاطع غیرهمسطح کیلومتر چهار جاده سمیرم - حنا با پیشرفت 80درصد، ورودی شرقی سمیرم در محدوده پل دهان به طول چهار کیلومتر، ورودی غربی سمیرم به طول دو کیلومتر و پیشرفت 20 درصد، جاده پادنا دهزکرد به طول 18 کیلومتر و پیشرفت 60 درصد، جاده پادنا- سی‌سخت به طول 14 کیلومتر با 20 درصد پیشرفت، جاده گلزار شهدا و ورودی دوم روستای سیور به طول دو کیلومتر و با پیشرفت 50 درصد و ورودی شهر کمه به طول دو کیلومتر و پیشرفت 45 درصد برخی از طرح‌های در حال اجرای این شهرستان است.

رئیس سابق اداره راه و شهرسازی سمیرم اضافه کرد: در طول سه سال اخیر، 132 کیلومتر راه در شهرستان سمیرم مطالعه، نقشه‌برداری، مسیریابی و تصویب شده که آماده آغاز عملیات است.

وی اضافه کرد: کمربند شرقی و غربی سمیرم هرکدام به ترتیب به طول 10 و 14 کیلومتر، باند جدید سمیرم - یاسوج و اصلاح جاده موجود به طول 100 کیلومتر و همچنین ادامه جاده شمس آباد ونک به کره بس به طول هشت کیلومتر از جمله طرح‌های آماده کلنگ‌زنی برای اجرای عملیات است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم که با حضور مدیریت توسعه منابع اداره‌کل راه و شهرسازی و مسئولان شهرستان برگزار شد، طی قرائت حکمی، ابوالقاسم صباغی به عنوان سرپرست جدید اداره راه و شهرسازی سمیرم معرفی و از زحمات غلامرضا طایی در طول سه سال و پنج ماه خدمت در این شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/2301/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول