اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به اظهارات شهردار زنجان در جلسه علنی شورای شهر

کردلو: پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان هیچ‌گونه بدهی به شهرداری ندارد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اساس 23 قانون جدید راهنمایی و رانندگی همه وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز شده و پلیس هیچ دخل و تصرفی در این وجوه ندارد.

کردلو: پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان هیچ‌گونه بدهی به شهرداری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، جعفر کردلو با اشاره به اظهار نظر شهردار زنجان در جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: پلیس هیچ گونه بدهی به شهرداری از بابت 60 درصد جرائم داخل شهر ندارد.

وی افزود: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی و در ماده 23 این قانون آمده است: وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز می‌گردد تا علاوه بر بودجه سالیانه به شرح زیر به شهرداری ها و دهیاری‌های ذیربط، وزارت راه و ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: بند «الف» این ماده نیز به صراحت گفته که 60 درصد از کل وجوه حاصله به تفکیک درآمد‌های ناشی از تخلفات رانندگی خارج از شهرها و داخل محدوده شهرها و حسب مورد به وزارت راه و ترابری (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور) به صورت متمرکز و در شهرها به شهرداری‌های محل و دهیاری‌ها از طریق استانداری همان استان به تناسب 70 درصد  و 30 درصد اختصاص می‌‌یابد تا حسب مورد صرف استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه‌ها، خط‌کشی و نگهداری آن، تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی، احداث پل‌های عابر پیاده، احداث توقفگاه‌های عمومی و اصلاح راه‌های روستایی، معابر و نقاط حادثه‌خیز در شهرها و روستاها کند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ذکر شده کاملاً روشن است که شهرداری باید مطالبات خود را چگونه و از کجا پیگیری نماید که این امر مستلزم دقت در قانون و چگونگی روند پیگیری موارد آن است و نباید بدون هیچ دلیل و مدرکی با بیان اظهارات بی‌پایه و اساس باعث تشویش اذهان عمومی و زیر سئوال بردن تلاش‌ها و اقدامات گسترده مجموعه بزرگ نیروی انتظامی شد.

انتهای پیام/2308/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول