اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت گچساران:

10 باب قهوه خانه در گچساران تعطیل شد

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گچساران، از تعطیلی 10 باب قهوه خانه این شهرستان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد.

10 باب قهوه خانه در گچساران تعطیل شد

سامان مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان گچساران در راستای ارتقای سطح سلامت عموم جامعه برنامه‌های جامع و مطلوبی دارد.

وی با اشاره به تعطیلی و پلمب 10 باب قهوه‌خانه در گچساران بیان داشت: این قهوه‌خانه‌ها اقدام به عرضه مواد دخانی از جمله قلیان میوه‌ای نموده بودند.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: این قهوه‌خانه‌ها با همکاری پلیس اطلاعات و اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شد.

وی با بیان اینکه  بر اساس قانون، عرضه قلیان و مواد دخانی، در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ممنوع است، گفت: هر وعده کشیدن قلیان معادل کشیدن 100 نخ سیگار بوده و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

مرادی بیان کرد: علی‌رغم تصور عمومی، استعمال قلیان میوه‌ای سبب ایجاد و تشدید بیماری‌های تنفسی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه از خطرات مصرف قلیان تصریح کرد: برخی خانواده‌ها، قلیان را جزو مواد دخانی به شمار نمی‌آورند در حالی‌که قلیان تمام مضرات سیگار را به همراه دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: با وجود اعتراض قهوه‌خانه‌داران، جمع آوری قلیان‌ها بسیار ضروری بوده و لازم است این طرح به طور مستمر اجرایی شود.

وی افزود: در صورت آزاد بودن عرضه قلیان و با توجه به فرهنگ عمومی مردم که قلیان را ماده دخانی نمی‌دانند، قلیان به کنج خانه‌ها نیز راه می‌یابد.

مرادی با بیان این‌که کوتاهی در این نوعی خیانت بە نسل امروز و فردای بشر تلقی می‌شود، توجه دیگر دستگاه‌های مرتبط و نهادها فرهنگی در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام/82001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول