اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق اعلام کرد

بهره‌برداری از سوله‌های قارچ و جوجه یک روزه در مجتمع تولیدی چنارستان

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق (ع) سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام خبر بهره‌برداری از گلخانه‌های گوجه فرنگی و خیار سبز گفت: ‌سوله‌های قارچ و تولید جوجه یک‌روزه نیز در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

بهره‌برداری از سوله‌های قارچ و جوجه یک روزه در مجتمع تولیدی چنارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعد از ظهر امروز جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد از مجتمع تولیدی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه چنارستان یاسوج بازدید کردند.

سروان افشین آگین در این بازدید با بیان توضیحاتی در زمینه نحوه کشت‌های گلخانه‌ای و احداث سوله‌های تولید جوجه یک روزه اظهار کرد:‌ در این مجتمع تولیدی، میوه‌جاتی چون خیار سبز و گوجه، قارچ صدفی، گندم، گردو و جوجه یک روزه تولید می‌شوند که برخی از تولیدات هنوز به مرحله نهایی نرسیدند.

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق (ع) و مسئول مجتمع تولیدی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: سوله تولید قارچ خوراکی آماده شده و دستگاه رطوبت‌ساز آن نیز خریداری و آماده نصب است.

سروان آگین با بیان اینکه سپاه به دنبال درآمدزایی نیست، گفت: سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد قصد دارد با یک کار الگویی به جوانان نشان دهد که می‌شود با کمی همت و انگیزه با تولید و کار درآمد کسب کرد و تنها به دنبال پشت میزنشینی نبود.

وی تصریح کرد: سوله تولید و پرورش جوجه یک‌روزه نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد تا بتوان به وضعیت بازار مرغ و تولیدات محلی کمک کرد.

                                                 

                                                                        گلخانه سپاه فتح در منطقه چنارستان

آگین ادامه داد: جوجه‌های یک‌روزه تولید شده در این مجتمع به روستائیان و عشایر داده می‌‌شود که بهای آن‌ها به شکل تحویل تخم‌مرغ از روستائیان اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون در هر روز حدود 2 تن محصولات گوجه و خیار سبز در این واحد گلخانه‌ای تولید می‌شود، ابراز داشت: 70 روز است که گلخانه خیار سبز سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تولید خود را آغاز کرده که به صورت میانگین در هر روز یک تن محصول خیار سبز وارد بازار میوه و تره‌بار کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

فرمانده پادگان آموزشی امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد:‌ گلخانه گوجه فرنگی نیز در حدود 20 روز است که تولید خود را وارد بازارهای این استان می‌کند.

این مسئول سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با ملموس خواندن نقش چنین اقدامی از سوی سپاه در جامعه گفت:‌ تقریبا" روزی نیست که یک فارغ‌التحصیل کشاورزی به اینجا نیاید و از نزدیک با مهارت گلخانه‌داری آشنا نشود.

انتهای پیام/52005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول