اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا در گفت‌وگو با فارس:

شباهت میدان‌های نبرد دفاع مقدس با نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های تولید ملی/ حضور جهادی در عرصه تولید ملی

فرمانده سپاه عاشورا گفت: امروز بسیج کارگری مانند دوران دفاع مقدس در عرصه‌‌های تولید ملی جهادی حضور یافته‌اند تا جهاد اقتصادی راه انداخته و محدودیت‌ها و تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کنند.

شباهت میدان‌های نبرد دفاع مقدس با نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های تولید ملی/ حضور جهادی در عرصه تولید ملی

علی‌اکبر پورجمشیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز پیرامون نقش کارگران در پیشرفت‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب بزرگی است که همه اقشار جامعه در آن نقش داشتند بعضی اقشار نقش اساسی داشته‌اند مثل کارگران که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش فوق‌العاده چشمگیری ایفا کردند.

وی تصریح کرد: اگر نبودند آن کارگران غیرتمند مسلمانانی که شیرهای نفت را بر روی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بستند و آن شیرازه حکومت شاهنشاهی را رو به هم ریختند و زمینه سقوط آن را فراهم کردند، شاید پیروزی انقلاب ما به این سرعتی که شاهد آن بودیم اتفاق نمی‌افتاد.

پورجمشیدیان افزود: در واقع نخستین اقشاری که به مدد و کمک امام بزرگوار ما آمدند، قشر عظیم کارگری ما بودند که با وجود مشکلات اقتصادی که در زندگی برای آنها پیش می‌آمد، آمدند این کار بزرگ را انجام دادند.

وی اظهار کرد: تشکیل بسیج بعد از پیروزی انقلاب، فرهنگ تلاش و روحیه معنوی همچنین روحیه جهادی را در همه اقشار ما در واقع نهادینه کرد به خصوص در قشر کارگری ما.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: کارگرها هم با حضورشان در انقلاب و هم حضورشان در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند، آنان براساس احساس مسئولیت در دفاع مقدس حضور یافتند و جمع کثیری از آنان در جبهه جانشان را فدای اسلام کردند.

وی تصریح کرد: قشر کارگری شهدای بزرگی مثل شهید برونسی و شهید جعفر زوار را تقدیم انقلاب کردند و حتی از سرداران بزرگ اسلام از قشر کارگری بوده و از جمع کارگران جامعه آمدند و در آن فضا ورود پیدا کردند و به حمدالله منشاء تحولی بزرگ شدند.

پورجمشیدیان در ادامه اظهار کرد: قشر کارگری در دوران دفاع مقدس یک نقش چشمگیری داشتند، تعداد قابل توجهی از همین کارگران آمدند چرخ انقلاب را به گردش در آوردند و چرخ اقتصاد کشورمان را به چرخش انداختند.

وی افزود: آن زمانی که ما تحریم بودیم، شاید جدی‌تر از امروز چون در حال حاضر ما از نظر علمی پیشرفت کردیم، اما آن زمان که اینگونه نبود اما بلافاصله مهندسان و کارگران ما در مقابل تحریم‌ها عکس‌العمل فوری نشان دادند و اجازه ندادند چرخ انقلاب متوقف شود.

پورجمشیدیان گفت: در آن شرایط سخت بسیاری از نیازهای جبهه‌ها را کارگران مهیا کردند مثلاً کارخانجات تبدیل به مهمات‌سازی شدند، مهمات ساختند برای انقلاب و خدمت کردند.

 دستاوردهای کارگری بسیج

وی با اشاره به دستاوردهای بسیج در عرصه کارگری نیز تاکید کرد: بسیج یک نیروی عظیم و فوق العاده‌ای را به قشر کارگری ما و دیگر اقشار وارد کرد، یک روحیه و انگیزه بالایی را در این فضا ایجاد کرد و این روحیه و انگیزه امروز باعث نجات کشور ما شد.

پورجمشیدیان گفت: در شرایطی که پیچیده‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور ما دارند ایجاد می‌کنند شما امروز هیچ کارخانه‌ای را نمی‌بینید که متوقف بشود، اگر توقف هم جایی است دلیل توقف آن تحریم نیست بلکه مشکلات دیگری شاید در عرصه تولید باشد.

وی افزود: کارگران و مهندسان ما هیچ عرصه‌ای وجود ندارد که آنجا بگویند ما نمی‌توانیم در این عرصه وارد بشویم یا ما نمی توانیم کار کنیم، در تمام عرصه‌ها قشر کارگر و مهندس ما حضور دارند و این نیست مگر به برکت روحیه بسیج، این نیست مگر به برکت آن روحیه جهادی که ما از دوران اول انقلاب و دوران دفاع مقدس به یادگار داریم.

پورجمشیدیان گفت: آن قشر عظیم کارگری ما باعث تحول اساسی در جامعه کارگری شدند و ما امروز در همه عرصه‌ها که به هر حال توفیق است که گاه گاهی خصوصاً در استان آذربایجان‌شرقی که یک استان صنعتی و یک استان کارگری است، حضور پیدا می‌کنیم، زیبایی و موفقیت مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بحث تولید، جهاد اقتصادی، بالا بردن کیفیت، توجه به سرمایه ملی و سرمایه ایرانی را سفارش کرده‌اند و قشر کارگری با وجود کاستی‌ها و تحریم‌ها جدی در میدان حضور دارد و پای کار است.

پورجمشیدیان گفت: می‌بینیم در استان آذربایجان‌شرقی بیشتر کارخانه‌ها نه تنها توقفی نداشته‌اند بلکه تولید هم بالاتر رفته است.

وی افزود: مجموعه تراکتورسازی تبریز و خیلی از کارخانجات استان هم صادراتشان بالا رفته هم تولیدشان افزایش پیدا کرده است.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: این نوید بزرگی برای ملت ماست که با وجود تحریم‌ها افزایش تولید و افزایش صادرات دارد که البته این توفیقات از دستاوردهای ایده و تفکر بسیج است.

وی تاکید کرد: بسیجیان شرکت موتورسازان یک الگوی ارزشمندی برای کارگران کشور شده‌اند، با تفکر بسیجی هم تحریم‌ها را شکسته‌اند و هم با ابتکار و نوآوری موتورهای جدیدی را ساخته‌اند.

 شباهت میدان‌های نبرد دفاع مقدس با نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های تولید ملی

 پورجمشیدیان اظهار کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس یکپارچه صداقت و اخلاص بودند که با تمام وجودشان در اختیار انقلاب و کشورشان قرار داشتند تا جائیکه همه سرمایه و هستی خود را در دوران دفاع مقدس با کمال اخلاص کف دست گذاشتند و جانفشانی کردند.

وی گفت: امروز شما در محیط های کارگری که قرار می‌گیرید همین فضا را را لمس می‌کنید، امروز این قشر عظیم کارگری مانند دوران دفاع مقدس جهادی حضور یافته‌اند تا جهاد اقتصادی راه انداخته و محدودیت‌ها و تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کنند.

  بهترین الگو برای کارگران

پورجمشیدیان در ادامه بهترین الگو را کارگرانی دانست که در دو جبهه آماده فداکاری بوده و در سنگر صنعت و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نقش ایفا کردند.

وی گفت: شهدای عزیز قشر کارگری بهترین الگو هستند، شهدایی که زیر بمباران در پالایشگاه‌ها و مراکز صنعتی چرخ تولید را حفظ کردند، بهترین الگو هستند.

پورجمشیدیان افزود: شهدای بزرگ مثل شهید جعفر زوار، شهید برونسی و بسیاری از شهدا مثل شهید باکری و خیلی‌ها که نماد اخلاص و تقوا بودند، اینها بهترین الگو‌ها هستند که ما می‌توانیم از آنها درس بگیریم. 

نقش فرهنگ بسیج در سال حماسه اقتصادی 

وی تصریح کرد: اصلاً حماسه کار بسیجی است، حماسه‌آفرینی کار معمولی نیست، حضرت آقا فرموده‌اند که حماسه یعنی یک حضور پرشور و با نشاط در انتخابات و در صنعت اگر می‌خواهیم کار حماسه‌ای انجام دهیم باید متفاوت باشد، باید تولیدمان بالا برود، باید کیفیتمان بالا برود، باید ابتکارمان بالا برود و باید متکی به فناوری داخلی بشویم.

پورجمشیدیان گفت: اگر این کار را انجام دادیم تولیدمان می‌شود حماسه، حماسه‌آفرینی کار جهادی است، کار جهادی با روحیه معمولی نمی‌شود، حماسه‌آفرینی باید با روحیه بسیجی انجام شود.

 سفارش به کارگران به خصوص به کارگران بسیجی

وی افزود: سفارش من به همه کارگران این است که وقتی می‌روند به محل کار، قصد قربت بکنند و وضو بگیرند تا قصد آنها عبادت تلقی شود.

وی تاکید کرد: کار تولید و حماسه‌ای که امروز مقام معظم رهبری از ما خواسته‌اند، عبادت در راه خداست و از این‌رو در این صحنه باید توکل به خدا کرد تا امدادهای خداوند هم شامل حالشان شود و نتیجه بگیرند. 

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول