اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 –78

حسینی: ساز و کار برگزاری انتخابات در ایران کاملاً مردمی است

دبیر و جانشین رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: همه هیئت‎های اجرایی، نظارت و ... از میان مردم انتخاب می‌شوند که نشانگر ساز و کار مردمی برگزاری انتخابات ایران است.

حسینی: ساز و کار برگزاری انتخابات در ایران کاملاً مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید قاسم حسینی در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اظهار داشت: دو مزیت بزرگ انتخابات ایران برخورداری از جایگاه قانونی و پایگاه مردمی است که َآن را نسبت به همه انتخابات‌ها در دنیا متفاوت کرده است.

وی تصریح کرد: در همه سال‎های گذشته دیدیم که حضور مردمی در برگزاری انتخابات، پرشور و تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان با بیان اینکه مشارکت مردم در این سال‎ها همواره بالای 75 درصد بوده خاطرنشان کرد: برگزارکننده انتخابات مردم هستند و همه هیئت‎های اجرایی، نظارت و ... از میان مردم انتخاب می‌شوند که نشانگر ساز و کار مردمی برگزاری انتخابات ایران است.

وی با اشاره به جایگاه قانونی انتخابات نیز اظهار داشت: از 170 اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 اصل به طور مستقیم به موضوع انتخابات پرداخته است.

دبیر ستاد انتخابات استان گلستان گفت: دشمن می‌داند تنها فرصتی که می‌تواند به نظام ضربه بزند به دلیل پشتوانه عظیم مردمی، حمایت رهبری و ... انتخابات است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان گلستان به سخنان اخیر رهبری اشاره کرد و افزود: در این سخنان می‌توان پنج اصل در مورد انتخابات استخراج کرد که در حقیقت مطالبات رهبری از مردم و مسئولان است.

حسینی اذعان داشت: حضور و مشارکت گسترده، قانون‌گرایی و احترام به قانون، جلوگیری از چالشی شدن انتخابات، انتخاب اصلح و پرهیز از هرگونه بداخلاقی انتخاباتی که بزرگترین معضل انتخابات در ایران است از جمله خواسته‌های رهبری است که همه موظف به انجام هستند.

وی همچنین به چهار شعارمحوری ستاد انتخابات کشور اشاره و تصریح کرد: قانون‌مداری، عدالت‌محوری، امانتداری و مشارکت گسترده چهار شعار محوری است که باید در دستور کار برگزارکنندگان انتخابات باشد.

8531 نفر به عنوان داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام نهایی شدند

وی در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از روند برگزاری انتخابات در استان ارائه کرد و گفت: تشکیل هیئت‌های اجرایی که نخستین قدم برگزاری انتخابات است، انجام شد.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان گلستان ادامه داد: 109 هیئت اجرایی در استان تشکیل شده که 68 هیئت مربوط به انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و 31 هیئت مربوط به انتخابات ریاست جمهوری است.

به گفته حسینی مرحله ثبت‌نام از داوطلبان انجام شد که 8 هزار و 531 نفر به عنوان داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام نهایی شدند.

افزایش 50 درصدی حضور بانوان در انتخابات شورای گلستان

دبیر و جانشین رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: از مجموع این تعداد 8 هزار و 99 نفر مرد و 432 نفر زن هستند که نسبت به دوره قبل که 248 نفر بودند افزایش 50 درصدی حضور بانوان را نشان می‌دهد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان گلستان اظهار داشت: بیشترین ثبت‌نام در شهرستان گنبدکاووس با یک‌هزار و 352 نفر و کمترین ثبت‌نام مربوط به شهرستان گمیشان با 225 نفر ثبت‌نامی است.

وی به وضعیت سنی شرکت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد مربوط به محدوده سنی 25 تا 40 سال است که حدود 60 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

حسینی همچنین با اشاره به گروه‌های شغلی داوطلبان اعم از پزشک، روحانی، استاد دانشگاه، وکیل و قاضی، کارمند، فرهنگی، بیکار و ... ادامه داد: بیشترین تعداد مربوط به مشاغل آزاد با 3 هزار و 964 نفر ثبت‌نام‌کننده است.

وی به تعداد اعضای شوراهای شهر اشاره خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شورای شهر در این دوره 3 هزار و 287 نفر خواهد بود که در مقایسه با سومین دوره که 2 هزار و 994 نفر بوده، رشد خواهد داشت.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول