اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 62

بررسی آرایش نامزدهای ریاست جمهوری در گلستان - قسمت دوم

فعالیت‌های گروه‌های سیاسی استان گلستان برای حضور پرشور در رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هر روز تشدید می‌شود.

بررسی آرایش نامزدهای ریاست جمهوری در گلستان - قسمت دوم

نامزدهای مطرح مستقل در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنج نفر شامل «محسن رضایی»، «سعید جلیلی»، «علیرضا زاکانی»، «محمد سعیدی‌کیا» و «حسن سبحانی» هستند که در میان آنها تنها ستاد انتخاباتی رضایی پا به پای ستاد قالیباف در استان گلستان فعال است.

رضایی با وجود اینکه خود را عضو هیچ ائتلافی نمی‌داند اما از سوی حزب توسعه و عدالت اسلامی که وی پدر معنوی آن است و جبهه متحد السابقون نامزد شده و تا غیر از این دو تشکل هیچ گروه سیاسی دیگری به صورت رسمی حمایت خود را از وی اعلام نکرده است.

رضایی تنها نامزد فعال مستقل انتخابات در گلستان است

اصلاح‌طلبان استان گلستان که چشم به تصمیمات پایتخت‌نشینان این جریان گرفته‌اند هنوز فعالیت انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز نکرده‌اند و به نظر می‌رسد فقط برای رهایی از سردرگمی و شاید هم تفریح سیاسی در ستاد قالیباف حضور یافته‌اند.

سردرگمی اصلاح‌طلبان استان گلستان به اندازی است که حتی ستاد انتخاباتی «محمدرضا عارف» و «محمد شریعتمداری» به عنوان نامزدهای مطرح فعال در عرصه رقابت‌های ریاست جمهوری هنوز توسط هیچکدام از اصلاح‌طلبان آغاز به کار نکرده است.

پس از معرفی «کامران باقری‌لنکرانی» به عنوان نامزد جبهه پایداری، ریاست ستاد وی چند روز گذشته به حجت‌الاسلام سید محسن طاهری رییس این ستاد در استان گلستان، واگذار شد. سید محسن طاهری برادر حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و فرزند آیت‌الله حبیب‌الله طاهری نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری است.

اصلاح‌طلبان و بخش‌هایی از اصولگرایان از روحانی حمایت می‌کنند

فعالیت ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» به عنوان نامزد جریان اعتدالگرا پس از اعلام نامزدی وی در انتخابات آغاز شده و اعضای این ستاد با محوریت «حزب اعتدال و توسعه» و همکاری «جبهه متحد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان استان گلستان» در حال فعالیت هستند.

«حزب اعتدال و توسعه» و «حزب کارگزاران سازندگی» احزاب نزدیک به هاشمی رفسنجانی بوده و با وجود حمایت «حزب اعتدال توسعه» از روحانی، «حزب کارگزاران» در استان هنوز موضع رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده است.

گزارش‌های دریافتی از حمایت برخی از اعضای این حزب از قالیباف و اشتغال برخی دیگر از آنها به فعالیت‌های اجرایی و اقتصادی داشته و تلاش دارند تا برای پرهیز از آسیب‌های احتمالی با چراغ روشن وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری نشوند.

اعلام نامزدی روحانی بخش‌هایی از نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا را در استان گردهم آورده و از این نظر با قالیباف وجه اشتراک دارد اما همانگونه که گفته شد حمایت اصلاح‌طلبان از قالیباف قطعی نبوده و در آینده نزدیک به همراه نیروهای اصولگرا در ستاد انتخاباتی نامزد مورد حمایت هاشمی رفسنجانی و خاتمی (روحانی) گردهم می‌آیند.   

نامزد مطرح حامیان دولت «اسفندیار رحیم‌مشایی» است که به دلیل نارضایتی اقشار مختلف جامعه از وی تاکنون نه ستاد او در استان فعال شده و نه کسی برای فعالیت در این ستاد ابراز تمایل نشان داده است.

در مجموع رضایی و قالیباف فعال‌ترین ستادهای انتخاباتی را در استان گلستان دارند.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول