اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سادات بنی‌الزهرا

نخستین گردهمایی سادات فاطمی برگزار شد

نخستین گردهمایی سادات فاطمی در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

نخستین گردهمایی سادات فاطمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین گردهمایی سادات فاطمی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، محمد ناظمی‌اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور و هزاران نفر از سادات در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه ضمن عرض خیرمقدم به سادات و تبریک به مناسبت ولادت اول بانوی عالم خلقت، اظهار کرد: سادات در زندگی اجتماعی خود وظایف سنگینی دارند چرا که اگر خطایی از آنها سر بزند، موجب بی‌اعتمادی اقشار مختلف جامعه نسبت به خود می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه سادات نقش ویژه‌ای را در جامعه باید ایفا کنند، تصریح کرد: سادات باید مراقب باشند دچار آفات و آسیب نشوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از حضرت زهرا(س) با عنوان خیر کثیر یاد کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی مناسب برای زنان و مادران است.  

در ادامه محمد ناظمی‌اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده نزدیک بتوان آمار تعداد جمعیت تمام سادات کشورهای اسلامی و دنیا را بدست آورد، تصریح کرد: بدست آوردن این آمار کار سختی نیست و می‌توان از طریق اجلاس روسای ثبت احوال کشورهای اسلامی اقدام کرد.

ناظمی‌اردکانی همچنین با اعلام اینکه نام خانوادگی محمدی با فراوانی یک میلیون و 700 هزار نفر در صدر نام‌های خانوادگی انتخابی در کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: حسینی، احمدی، موسوی و هاشمی بیشترین نام‌های خانوادگی سادات را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فراوانی انتخاب نام فاطمه در کشور، اظهار کرد: نام فاطمه 4 میلیون و 75هزار و 85 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: همچنین نام‌های زهرا 2 میلیون و 782 هزار و 182 بار، مرضیه 477هزار و 34 بار، صدیقه 428 هزار و 810 بار، طاهره 400هزار و 67بار، راضیه 232هزار و 316 بار، فاطمه‌زهرا 67هزار و 990 بار، زکیه 31هزار و 779 بار و مبارکه 6هزار و 998 بار از فراوان‌ترین نام‌های حضرت فاطمه(س) است که در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

در بخش دیگری از این مراسم اجرای گروه تواشیح و مولودی‌خوانی در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) توسط عباس حیدرزاده صورت گرفت.

انتهای پیام/78008/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول