اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

استان البرز رتبه دوم تولید قارچ را در کشور دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: براساس آمار موجود، استان البرز رتبه دوم تولید قارچ را در کشور به خود اختصاص داده است.

استان البرز رتبه دوم تولید قارچ را در کشور دارد

مسعود کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز با تولید 18 هزار تن قارچ خوراکی می‌تواند 25 درصد قارچ خوراکی کشور را تأمین کند.

وی با اعلام اینکه این میزان قارچ در سطح 91 هکتار زمین کشت می‌شود، ‌افزود: توجه به این محصول می‌تواند میزان تولیدات را در استان ارتقا دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه از اختصاص رتبه اول استان درباره تولید محصول هلو و شلیل خبر داد و گفت: استان البرز با تولید سالانه 187 هزار و 974 تن انواع هلو و شلیل در خصوص تولید این محصولات نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید سالانه 65 میلیون گل شاخه بریده در استان البرز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز همچنین از تولید سالانه 65 میلیون گل شاخه بریده در البرز خبر داد و گفت: استان البرز با داشتن گلخانه‌های مدرن و شرایط آب و هوایی مناسب توانسته انواع گل‌های شاخه بریده از جمله انواع گل رز، لیلیوم، گلایل و عروس را پرورش دهد.

کریمی با اشاره به اینکه از این میزان گل تولیدی شاخه بریده، 25 میلیون آن انواع گل لاله است، گفت: در بین گل‌های در حال کاشت در منطقه، گل لاله از جایگاه خاصی برخوردار است که 56 درصد کل گل لاله تولیدی در کشور را با کسب مقام اول به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/2302/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول