اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی تاکید کرد

لزوم ایجاد جبهه متحد رسانه‌ای در کشور

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: ما در سازمان بسیج رسانه به دنبال تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای برای مقابله با تهاجمات رسانه‌ای دشمن، استکبارستیزی، اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزش‌مداری هستیم.

لزوم ایجاد جبهه متحد رسانه‌ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمدعلی قاسم‌زاده نداف ظهر امروز در نشست رابطان بسیج رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه نوزدهمین سازمان تشکیل‌یافته در سازمان بسیج مستضعفین کشور است که از چندی پیش فعالیت خود را در خراسان جنوبی آغاز کرده است.

وی افزود: سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی در 18 اردیبهشت‌ماه با برگزاری همایش سراسری خبرنگاران استان به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی ادامه داد: در این همایش علاوه بر افتتاح رسمی سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی، همه خبرنگاران دارای کد بسیج رسانه می‌شوند و همچنین خبرنگاران در کارگاه‌های خبرنگاری حرفه‌ای شرکت می‌کنند.

قاسم‌زاده نداف با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه وقتی جمعیت جوان کشور 20  میلیون نفر است باید 20 میلیون بسیجی داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر هم که حدود 40 میلیون جوان در کشور وجود دارد باید بسیج 40 میلیونی داشته باشیم.

قاسم‌زاه نداف ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم بر وجود بسیج چند هزار نفری تاکید دارند و تحقق این خواسته تنها با عضویت همه اقشار در این نهاد مقدس امکان‌پذیر نیست.

اصحاب رسانه باید صاحب اندیشه و تفکر باشند

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید صاحب اندیشه و تفکر باشند، اذعان داشت: تا امروز دنیا روش‌های مختلفی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است و دریافته که در جنگ نرم، رسانه مهم‌ترین و بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف خود است.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی اضافه کرد: هر چند ما قبول داریم که ابزار رسانه‌ای ما در برابر غرب از لحاظ کمی و کیفی در سطح پایین‌تری است اما آنچه ما را از غرب متمایز کرده است ایمان، اخلاص و غنای انقلاب اسلامی است.

قاسم‌زاده نداف خاطر نشان کرد: تاکنون برای مقابله با توطئه‌های دشمن اقدامات زیادی انجام شده است ولی ایجاد یک جبهه واحد رسانه‌ای ضروری است.

وی افزود: در غرب یک اتاق فرمان واحدی وجود دارد که وقتی قرار است یک خبر روی خروجی رسانه‌های سراسر جهان قرار بگیرد همان خبری روی آنتن می‌رود که از اتاق فرمان صادر شده باشد که این کار سبب شکل‌دهی به افکار عمومی مردم سراسر جهان در ارتباط با موضوع خاصی می‌شود.‌

     

رسانه‌ها نباید سخنگوی یک حزب یا جریان خاص باشند

   

  مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مربوط به همه جریان‌های سیاسی است، گفت: اینکه برخی رسانه‌ها سخنگوی یک جریان یا جناح خاصی می‌شوند به دور از شأن رسانه است زیرا ما باید به دنبال تشکیل جبهه متحد رسانه‌ای برای مقابله با تهاجمات رسانه‌ای دشمن باشیم.

قاسم‌زاده نداف تاکید کرد: ما باید فقط وامدار امام راحل و شهدا باشیم و اگر در مسیر امام و ولایت حرکت نکنیم جیره‌خوار افراد مثل خودمان هستیم.

وی با اشاره به فضای رسانه‌ای خراسان جنوبی گفت: فضای رسانه‌ای در استان دچار تشتت است یعنی در زمان خاصی که یک موضوع در اهمیت است تنها چند رسانه محدود در استان به آن می‌پردازند و بقیه رسانه‌ها درگیر خبرهای حاشیه‌ای و روزمره خود هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی اذعان داشت: رسانه‌ها به عنوان یک عنصر آگاهی‌بخش و بصیرت‌افزا دارای یک تکلیف در جامعه هستند که اگر آن‌ را به درستی انجام ندهند مقصر هستند.

قاسم‌زاده نداف با اشاره به امکانات چاپ در استان گفت: از لحاظ امکانات چاپ استان ما وضعیت مطلوبی دارد ولی از لحاظ محتوا و کیفیت مطالب رسانه‌های ما وضعیت قابل قبولی ندارند که ناشی از عدم همکاری صاحبان فکر و اندیشه همچون علما و اساتید با رسانه‌ها است.

وی گفت: ما با ایجاد سازمان بسیج رسانه به دنبال قیمومیت بقیه تشکل‌های خبری در استان نیستیم بلکه وظایف ما در راستای اهداف سازمان بسیج مستضعفین و سپاه انصارالرضا(ع) استان است.

انتهای پیام/2248/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول