اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

راهیان‌نور حج بصیرتی ملت است/ بوشهر و هرمزگان میزبانان جدید راهیان‌ نور

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه راهیان‌ نور حج بصیرتی ملت است، از پیوستن دو استان بوشهر و هرمزگان به عنوان میزبان راهیان نور به دلیل رشادت‌هایی که در دریا رخ داده خبر داد.

راهیان‌نور حج بصیرتی ملت است/ بوشهر و هرمزگان میزبانان جدید راهیان‌ نور

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار علی فضلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهیان‌نور حج بصیرتی است در واقع این حج بصیرتی به فضل خداوند و به یمن شهدای دوران دفاع مقدس و رزمندگان اسلام و بسترسازی که در همه استان‌ها شکل گرفته امروز در یک اوج نسبتاً قابل قبولی قرار دارد.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها جای توسعه کیفی و کمی فراوانی دارد، در سال گذشته نزدیک به 4 میلیون نفر از مردم ایران اسلامی در دو قالب سازماندهی شده و خودجوش عازم کربلاهای ایران شده‌اند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: طبیعتاً به نسبت زیرساخت‌های‌ ما ترکیب جمعیت از استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود.

سردار فضلی با اشاره به دو استان بوشهر و هرمزگان تصریح کرد: این دو استان ساحلی خلیج همیشه فارس هم به دلیل مجاهدت‌هایی که در دریا رخ داده است به عرصه راهیان‌ نور پیوستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دوره زمانی اجرای کاروان‌های راهیان‌ نور یکساله بوده و از اول اردیبهشت هر سال شروع و تا پایان فروردین سال بعد استمرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 4 میلیون نفر در قالب اساتید دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان، فرهنگیان، متخصصین و همه اقشار جامعه با بکارگیری ظرفیت‌های مجموعه استان‌های میزبان سفر به یادمان‌های دفاع مقدس صورت گرفت.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: اکنون که در سال 91 بوده و سفر کاروان‌ها تا فروردین 92 ادامه دارد، با عنایت خداوند از مجموعه استان‌های پنج‌گانه کشور تاکنون یک‌میلیون و 900 نفر در قالب راهیان‌ نور اعزام شده‌اند.

سردار فضلی تصریح کرد: البته در روزهای آتی سفرهای کاروان‌های نور به اوج خود رسیده و آمار، افزایش چشمگیری خواهد یافت و این روند تا پایان اسفند سال 91 و فروردین سال 92 ادامه دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در میان افراد اعزام شده 500 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزان بوده و مابقی هم شامل سایر اقشار است.

وی ادامه داد: ظرف چند سال گذشته از توسعه کمی و کیفی مطلوبی در حوزه اعزام کاروان‌های راهیان‌نور برخوردار شده‌ایم.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: به عنوان مثال از اعزام 400 هزار نفر در سال 86 شروع شده که به یک‌میلیون و 400 هزار نفر در سال 88 رسیده‌ایم در سال 89 نیز این آمار به یک‌میلیون و 860 هزار نفر رسیده است.

سردار فضلی تصریح کرد: در سال 90، 2 میلیون و 937 هزار و 32 نفر در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: از مجموعه دست‌اندرکار در دو حوزه لشگری و کشوری از جمله ارتش مقتدر جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، جهاد، استانداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه‌ها و به ویژه مردم شریف استان‌های میزبان که مهمان‌نوازی می‌کنند، صمیمانه قدرشناسی دارم.

وی ادامه داد: برای اسکان شب‌مانی زائران باید شرایط مطلوبی ایجاد شود که امروز این مهم اجرایی شده است.

وی از سردار کاکی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و جانشین فرمانده مرکزی قرارگاه راهیان‌نور در استان ایلام و همکارانش در سپاه و مسئولان استان سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول