اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان:

کاشت درخت اکالیپتوس در زاهدان متوقف شد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان گفت: به دنبال تغییر رژیم کشت گیاهی و پرورش گیاهان جدید، کشت اکالیپتوس در زاهدان متوقف شد.

کاشت درخت اکالیپتوس در زاهدان متوقف شد

حامد صفت‌گل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به شرایط خاص اقلیمی زاهدان اظهار داشت: درست است که فضای سبز ما به دلایلی در مقاطعی متوقف شده، اما در چند سال اخیر برای افزایش فضای سبز موجود تلاش‌های فراوانی صورت پذیرفته است.

وی افزود: با تلاش مسئولان توانسته‌ایم سرانه فضای سبز را 1.7 متر مربع در یکی دو سال گذشته افزایش دهیم و به ازای هر فرد آن را به چهار متر مربع برسانیم که هنوز این سرانه هشت متر مربع با سرانه کشوری تفاوت دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان در ادامه از راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهر زاهدان خبر داد و گفت: مقرر است شرکت آب و فاضلاب استان برای راه‌اندازی فاز نخست این تصفیه‌خانه، خط لوله آب را در سه کیلومتری مهرشهر تحویل دهد که فعالیت خود را از این منطقه آغاز خواهیم کرد.

صفت‌گل اضافه کرد: نشست مدیران 14 استان کلان‌شهر در 27 و 28 فروردین‌ماه امسال انجام شد که برای این استان دستاوردهای خوبی به همراه داشت از جمله انعقاد یک تفاهمنامه مبنی بر اینکه بتوانیم از توان عملی، آموزشی و تحقیقی تمام کلان‌شهرها در زمینه گسترش و بهبود فضای سبز استان استفاده کنیم.

وی از برنامه توسعه استراتژیک فضای سبز زاهدان تا چند ماه دیگر خبر داد و افزود: قرار است در این برنامه نقاط قوت و ضعف زاهدان مشخص و طبق آن برای فضای سبز شهری برنامه‌ریزی شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زاهدان با اشاره به اینکه فضای سبز، بزرگ‌ترین آیتم برای محیط زیست است اذعان داشت: برای افزایش فرهنگ‌سازی در شهر، طرح همیار فضای سبز را برای حدود 100 دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی اجرا خواهیم کرد و به زودی کلاس‌های آموزشی در این زمینه دایر می‌شود.

صفت‌گل اذعان داشت: برای حفظ امنیت پارک‌ها سعی شد اکثر میادین شهر از وسایل بازی خالی شود که میدان آزادی و میدان امام (ره) از جمله آنها است.

انتهای پیام/75001/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول