اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

7 طرح مهر ماندگار در قم به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: هفت طرح مهر ماندگار در دستور کار این سازمان قرار گرفته که از این تعداد سه طرح آماده بهره‌برداری است.

7 طرح مهر ماندگار در قم به بهره‌برداری می‌رسد

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین مهمترین اقدامات انجام شده در بخش صنعت در سال 91 اظهار کرد: در طول این مدت 178 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده یعنی به ازای هر دو روز در سال 91 یک کارخانه صنعتی در استان قم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با صدور تعداد پروانه‌های یاد شده برای 3 هزار و 889 نفر اشتغال ایجاد شده و 3 هزار و 142 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان قم صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین به تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در قم اشاره کرد و افزود: در طول این مدت 376 فقره جواز تاسیس صادر شده که این آمار نشان می‌دهد به صورت میانگین روزانه یک جواز تاسیس برای متقاضیان صادر شده است.

وی از اشتغال 7 هزار و 701 نفر خبر داد و گفت: در این راستا 8 هزار و 234 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عالی‌پور ادامه داد: در طول این مدت بیش از 9 جلسه کمیته صنعت و معدن ویژه پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی برگزار شد.

وی به معرفی 110 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ریالی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 481 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش به واحدهایی که موفق به اخذ قرارداد شدند تسهیلات اعطا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هفت طرح صنعتی مهر ماندگار در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، اظهار کرد: اکنون سه طرح از این تعداد آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 220 میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی استان قم از طریق وزارت صنعت از منبع اعتبارات سه درصدی منابع بانک صنعت و معدن جذب شده است.

عالی‌پور گفت: تفاهمنامه‌ای به میزان 30 میلیارد ریال برای صیانت از تولید با عاملیت بانک صنعت و معدن منعقد شده است.

انتهای پیام/78005/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول