اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

پرداخت نکردن حقوق کارگران خجالت‌آور است

امام جمعه مشهد گفت: حق کارگر از دو جهت باید تامین شود یکی تامین معیشت و دیگری تامین رفاه آنان است؛ وقتی می‌شنویم کارگران فلان کارخانه سه ماه حقوق نگرفته‌اند احساس شرمندگی می‌کنیم.

پرداخت نکردن حقوق کارگران خجالت‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز و در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مقام مادر و زن اظهار کرد: بر طبق احادیث، عشق به مادر و خدمت به مادر باید سه برابر خدمت به پدر باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به حق برجسته زن به عنوان مادر و انسان ساز بودن، گفت: این حق انسان سازی که به عنوان حق مادر بیان شده است، حق برجسته‌ای است که در راس حقوق زن قرار دارد علاوه بر این حق آزادی زن در انسان بودن نیز یکی دیگر از حقوق زن به شمار می‌آید.

امام جمعه مشهد افزود: این حق زن است که مستقل و آزاد باشد و در این راستا تنها چیزی که حق آزادی زن را در انسان بودن کاملاً تضمین می‌کند، حجاب و عفت زن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بزرگترین ظلم در تاریخ به زنان در فرهنگ غرب صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در طول تاریخ چنین ظلمی به زن نشده و این اقدامات در جهت تحقیر شخصیت زن صورت می‌‎گیرد.

وی با بیان اینکه معنای بی‌حجابی آزادی زن نیست، ادامه داد: حجاب تنها چیزی است که حق و حریم زن را حفظ می‌کند و دنیای پست غرب در صدد نابودی این حق و ساقط کردن زن از اوج عزت و عظمت است و این بزرگترین ظلم به آنان است اما در درجه اول خود زن با بی‌حجابی به خود ظلم می‌کند.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: این موضوع که بی حجابی آزادی برای زن است تنها از غرب سرایت کرده زیرا غربی‌ها می‌خواهند اوج عزت و حیای زن را نابود کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حقوق کارگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران مبنی بر اینکه آنان ستون فقرات جامعه‌اند، عنوان کرد: حق کارگر از دو جهت باید تامین شود یکی تامین معیشت و دیگری تامین رفاه آنان است؛ وقتی می‌شنویم کارگران فلان کارخانه سه ماه حقوق نگرفته‌اند احساس شرمندگی می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این حق زمانی تامین می‌شود که اولا تامین معیشت وی مورد توجه قرار گیرد و در ثانی احقاق حق وی در تکریم کارگر است که باید توسط جامعه صورت بپذیرد و این یعنی اینکه مردم در مصالح زندگی آنان کالای خارجی استفاده نکنند زیرا با استفاده از کالای خارجی فعالیت و وجود کارگر نادیده گرفته می‌شود.

امام جمعه مشهد در بخش پایانی سخنان خود به سومین مناسبت مهم هفته یعنی روز بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: سه جریان آموزشی حوزه‌ علمیه، آموزش عالی و آموزش و پرورش در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: در فرهنگ روحانیت و حوزه رابطه بین استاد و شاگرد به خوبی و زیبایی برقرار است و آنچنان تکریم و تعظیم استاد در فرهنگ طلبگی سطحش بالاست که استاد حق تکریمش را در تامین معیشت نمی‌بیند ولی متاسفانه در آموزش و پرورش این طور نیست و در مقام تکریم معلم در حوزه آموزش و پرورش تمام مسئولیت‌ها به دولت داده شده است و این درست نیست.

انتهای پیام/70001/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول