اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم خبر داد

اجرای طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در جم

رئیس شبکه بهداشت جم از اجرای طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در جم خبر داد.

اجرای طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در جم

احمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نمادهای پیشرفت هر کشوری بهبود شاخص‌های مربوط به سلامت است که از بهترین و منطقی‌ترین راه‌های ارتقاء سلامت، پیشگیری از بیماری است.

وی افزود: آحاد جامعه با داشتن سبک زندگی مروج سلامت و با تاکید و توجه به تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت کافی، آرامش فکری، دوری از استرس و توجه به اعتقادات دینی و معنوی و رعایت موازین احتیاطی می‌توانند در راستای شعار امسال سازمان جهانی بهداشت "فشار خون را جدی بگیریم" گام‌های مهمی بردارند.

رئیس شبکه بهداشت جم خاطرنشان کرد: پرفشاری خون و چاقی به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و به عنوان ام‌الامراض و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم به‌شمار می‌روند.

قاسمی تصریح کرد: مشخص شده که پیشگیری سطح دوم یعنی شناسایی و پیگیری به‌موقع مبتلایان می‌تواند روند پیشرفت بیماری را کند کرده و زندگی هزاران نفر و تعداد بیشتری از خانواده‌ها را نجات داده و در هزینه‌های مربوط به سلامت صرفه جویی شود.

وی از اجرای طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان در جم خبر داد و بیان کرد :در این راستا شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم همزمان و همگام با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اقدام به انجام طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان، فرهنگ سازی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و سنجش فشار خون و تعیین تناسب بدنی در افراد 30 سال و بالاتر شهری و روستایی شهرستان می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت جم از غربالگری 20 هزار نفر در جم خبر داد و گفت: در این راستا تعداد 10 هزار و 261 نفر از جمعیت 30 سال و بالاتر روستایی و 10 هزار و 286 نفر از جمعیت شهری شهرستان مورد غربالگری قرار خواهند گرفت.

قاسمی افزود: این طرح از امروز در شهرستان آغاز شده و به فضل خدا تا 19 ماه جاری تداوم دارد.

وی از تمام افراد واجد شرایط دعوت کرد به منظور بررسی فشار خون خود به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند و شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در انجام این طرح بسیار مهم یاری رسانند.

انتهای پیام/2451/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول