اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرک سلامت به ورزشگاه نقش جهان می‌پیوندد

افتتاح شهرک سلامت، حقیقت یا رویایی دیگر برای اصفهان

عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهرک سلامت هنوز در مرحله فونداسیون است و احتیاج به مشارکت سرمایه‌گذاران و مردم دارد.

افتتاح شهرک سلامت، حقیقت یا رویایی دیگر برای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهرک سلامت، یکی از مؤلفه‌هایی است که مسئولان اصفهان هر از چندگاهی وقتی می‌خواهند بعد تبلیغاتی به صحبت‌های خود بدهند و به نوعی خود را جویای رفع مشکلات مردم در بخش سلامت بدانند، با تکیه بر این مقوله خبر احداث و آغاز به کار این شهرک در آینده‌ای نزدیک می‌دهند.

دو سال پیش، پس از بحث و جدل‌های بسیار برای افتتاح شهرک سلامت در شهر اصفهان بالاخره کلنگ این مجموعه توسط پروفسور سمیعی بر زمین زده شد تا نقطه امیدی برای ساخت این شهرک باشد. این شهرک که قرار بود در چهار نقطه شهر اصفهان برای سهولت دسترسی شهروندان و حتی ساکنین شهرهای همجوار شهر اصفهان باشد تنها در منطقه شرق شهر اصفهان جانمایی شد و از دو سال گذشته کار اجرایی ساخت آن توسط پیمانکار مشخص شد.

*شهرک سلامت با محور تمرکز زدایی از مرکز اصلی شهر

شهردار منطقه 10 که به نوعی یکی از مسئولان مشارکت کننده در ساخت این طرح محسوب می‌شود در صحبت‌های پیشین خود با اشاره به ساخت این شهرک تا دو سال آینده افزود: شهرک سلامت با محور تمرکززدایی از مرکز اصلی شهر اصفهان است که با انتقال پزشکان از این محدوده صورت می‌گیرد و ساختمان‌های متعدد پزشکی، آزمایشگاهی‌، رادیولوژی، داروخانه، مجموعه‌های تجاری، محل استراحت برای پزشکان، کتابخانه و سالن ورزشی از امکاناتی است که برای این شهرک در نظر گرفته شده است.

بهمن احمدی اضافه کرد: هتل سلامت یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های این مجموعه است که برای پذیرش بیماران و همراهان آنها از سایر استان‌های کشور و بیماران خارجی در نظر گرفته شده است.

البته صحبت افتتاح این شهرک در همین نزدیکی‌ها ورد زبان مسئولان بسیاری شده است که هیچ کدام هنوز محقق نشده است، از آن جمله نیز می‌توان به صحبت مرتضی حسام‌نژاد معاون مالی اداری شهرداری اصفهان در ارتباط با احداث این شهرک تا پایان سال 91 اشاره کرد که در ادامه می‌گوید: شهرک سلامت از جمله طرح‌هایی است که باید با همت و تلاش ایثار گونه مسئولان در سال جاری به بار نشسته و مردم شهر اصفهان از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی اتمام طرح شهر رویاها را یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرا توسط شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: این طرح نیز باید در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

اما متأسفانه گویی حنای مسئولان شهری و استانی دیگر رنگی ندارد و باید برای اتمام طرح‌هایی همچون شهرک سلامت دست به دامن معجزه شد و شاید هم این طرح به زمره طرح‌های ماندگار اصفهان از جمله ورزشگاه نقش جهان، قطار شهری و مصلای اصفهان که سال‌های سال است در مرحله ابتدایی ساخت به سر می‌برند، پیوسته است.

*شهرک سلامت در مرحله فونداسیون است

وحید فولادگر عضو شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این مطلب که شهرک سلامت در مرحله فونداسیون است، اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات کافی از پیشرفت شهرک سلامت در دسترس نیست، اما طی آخرین گزارش‌های در مرحله فونداسیون است.

وی با اشاره به اینکه مطب پزشکان از مرکز شهر به شهرک سلامت انتقال می‌یابد، گفت: با توجه به قانون تصویب شده پزشکان در منازل مسکونی و حتی در منازل استیجاری حق طبابت را دارا هستند و از نظر قانون اجباری در این کار وجود ندارد.

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه گفت: اگر شهرک سلامت از جاذبه خوبی برخوردار شود می‌توانیم تمرکز در مناطق شهر را بشکنیم و پزشکان با تمایل خودشان به شهرک سلامت روی آورند.

وی با اشاره به ساخت شهرک سلامت در چهار منطقه از شهر اصفهان افزود: این طرح در حد ایده بوده و با بودجه‌های شهرداری میسر نبود و مشارکت سرمایه‌گذاران لازم بود.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول