اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز کوچ بهاره صورت می‌گیرد

ارائه خدمات دامپزشکی به 1800 خانوار عشایر بردسیر

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر گفت: همزمان با آغاز کوچ بهاره یک‌ هزار و 800 خانوار عشایر بردسیر از خدمات دامپزشکی بهره‌مند می‌شوند.

ارائه خدمات دامپزشکی به 1800 خانوار عشایر بردسیر

حسین شهریارزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: همزمان با آغاز کوچ بهاره یک‌هزار و 800 خانوار عشایر به این شهرستان دام عشایر نیز از خدمات دامپزشکی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون دام‌های عشایر علیه بیماری‌های خطرناک آبله و شاربن و تب مالت از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا مهر ماه ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر هدف از اجرای این طرح را حمایت از قشر زحمتکش عشایر و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی آنها و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام دانست و تصریح کرد: همکاری دامداران روستایی و عشایری با کارشناسان شبکه دامپزشکی نقش بسیار مهمی در پیشبرد این طرح دارد.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های کارشناسان دامپزشکی شهرستان به منظور واکسیناسیون دام‌های عشایر و روستائیان به مناطق عشایری و روستایی اعزام می‌شوند، بیان داشت: طرح واکسیناسیون آبله و شاربن روستاها در راستای افزایش سطح ایمنی دام‌ها به زودی آغاز می‌شود.

شهریارزاده گفت: شهرستان بردسیر با توجه به موقعیت استراتژیکی مهم و ارتباط آن با اقوام و طوایف مربوط به استان‌های کرمان، هرمزگان و منطقه جیرفت کهنوج و همچنین دارا بودن اقلیم ییلاقی یکی از مهم‌ترین مناطق عشایرخیز استان محسوب می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر دامپروری را جزو جدایی‌ناپذیر زندگی عشایر دانست و بیان داشت: نقش دامپزشکی به عنوان رونق‌دهنده دامپروری در اساس زندگی عشایر برجسته است.

وی با توجه به پراکندگی محل‌های اسکان عشایر در سطح شهرستان و سنتی بودن نگهداری دام آنها ارائه خدمات به این قشر را مستلزم همکاری عشایر و بخش خصوصی دامپزشکی با ادارات شهرستانی دانست و خواستار همکاری آنان شد.

شهریارزاده افزود: امیدواریم در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی واکسیناسیون دام عشایر در حفظ سلامت دام‌ها، جلوگیری از تلفات و افزایش تولید این جامعه تاثیر مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام/80027/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول