اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

3750 مکان زیارتی به ثبت ملی رسید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت ملی 3 هزار و 750 مکان زیارتی در سطح کشور خبر داد.

3750 مکان زیارتی به ثبت ملی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر جهانیان پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی زیارت که در مدرسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت گردشگری زیارتی اظهار کرد: گردشگری زیارتی مبتنی بر آثار و فرهنگ غنی دینی و اسلامی است و از بنیاد نیرومندی مانند علاقه‌مندان به گردشگری زیارتی و گردشگران فرهنگی تشکیل شده است.

وی به ظرفیت کشور در امر گردشگری زیارتی اشاره کرد و افزود: بیش از 12 هزار بقعه متبرکه و امامزاده، حرم اهل بیت(ع) و مکان‌های مقدس دینی در کشور وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 750 مکان ثبت ملی شده است که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: بیش از 440 بقعه متبرکه، امامزاده و مکان مقدس دینی در استان قم است که از این تعداد 30 بقعه ثبت ملی شده است.

وی یادآور شد: مراجع و بزرگان ظرفیت عظیم و بی‌نظیری به شمار می‌روند که دارای گنجینه ارزشمندی از آثار و مکتوبات غنی فرهنگ دینی و اسلامی هستند.

جهانیان عنوان داشت: بیش از 50 میلیون نفر از هموطنان مکان‌های مقدس، حرم اهل بیت(ع) و امامزاده‌ها را در سال گذشته زیارت کردند که این میزان بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: بیش از 3 میلیون نفر گردشگر خارجی در سال گذشته وارد کشور شده‌اند و اکثر آنها گردشگران زیارتی بودند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این گردشگران به عنوان مبلغان و سفیران برای معرفی توانمندی‌های ایران اسلامی، فرهنگی و معارف ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل به دلیل اقتصادی تأثیرگذار هستند.

وی عنوان داشت: بیش از 3 میلیون نفر گردشگر زیارتی وارد کشور شدند که ورود این گردشگران بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم داشته و بیش از 5 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه داشته است.

جهانیان با بیان اینکه بیش از 300 میلیون نفر شیعه در جهان زندگی می‌کنند گفت: عراق، بحرین، یمن، عربستان، امارات و کویت از جمله کشورهایی هستند که دارای شیعه هستند.

وی یادآور شد: اگر برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم و سالانه یک درصد از شیعیان را جذب کنیم می‌توانیم در یک پروسه 10 ساله پذیرای 30 میلیون نفر از شیعیان که گردشگران مذهبی و زیارتی هستند باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ورود 30 میلیون نفر گردشگر زیارتی کشور برابر با درآمد 50 میلیارد دلاری و ایجاد بیش از 10 میلیون نفر اشتغال است.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص تشکیل کارگروه ملی زیارت و معاونت هماهنگی امور زائران در استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس گفت: دولت در سال گذشته اعتبارات خاصی برای توسعه کارگروه ملی زیارت در نظر گرفته بود تا در سال جاری بتواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

جهانیان ابراز کرد: امیدواریم کارگروه ملی زیارت با بازاریابی و تبلیغات در عرصه بین‌المللی، راه‌اندازی سایت‌های گردشگری مجاز در حوزه زیارت و کاهش هزینه‌ها در صدور ویزای مشترک بین کشورهای اسلامی و کشورهای شیعه‌نشین سبب ورود گردشگران زیارتی به کشور و رونق گردشگری زیارتی شود.

انتهای پیام/78003/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول