اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قم:

دبیرخانه دائمی زیارت راه‌اندازی شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: همایش زیارت فرصتی برای نام‌گذاری هفته زیارت و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی زیارت با همکاری مراکز علمی حوزوی فراهم می‌کند.

دبیرخانه دائمی زیارت راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مهدی حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی زیارت که در مدرسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: همایش زیارت در استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس در دستور کار قرار گرفته تا تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مذهبی و زیارتی شناسایی شود.

وی با اشاره به زائران مختلف از داخل و خارج کشور گفت: استان قم پس از مکه و مدینه یگانه حرمی است که از لسان امام صادق(ع) به عنوان حرم اهل بیت(ع) از آن تعبیر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان داشت: قم به دلیل آنکه خاستگاه انقلاب اسلامی و شیعی است مورد توجه جهانیان است و همه مسئولان ریزه‌خوار کریمه اهل بیت(س) هستند.

وی یادآور شد: بیش از 440 بقعه در استان قم وجود دارد که همه این امامزادگان جزو مواریث معنوی استان هستند.

حسینی تصریح کرد: قم مسئولیت نشر معارف آل محمد را برای جهانیان به عهده دارد و بر اساس فرمایش امام جعفر صادق(ع) در دوره آخرالزمان شیعیان به قم به عنوان عش آل محمد پناه می‌برند.

وی عنوان داشت: این همایش فرصتی را برای نام‌گذاری هفته زیارت و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی زیارت با همکاری مراکز علمی حوزوی فراهم می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قم در سال 1405 برای زائران و مجاورانی که خود را به جوار مرقد شیعه و امامزادگان می‌رساند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: اکنون ملت خالق حماسه‌ها هستند و به ندای رهبر پاسخ می‌دهند و حضور پرشوری در صحنه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/78003/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول