اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

مسئله زیارت همراه با معرفت مورد توجه قرار گیرد

آیت‌الله علوی گرگانی طی پیامی به همایش بین‌المللی زیارت گفت: در گردشگری زیارت مسئله زیارت همراه با معرفت مورد توجه و اهتمام مسئولان و مدیران قرار گیرد.

مسئله زیارت همراه با معرفت مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش بین‌المللی زیارت ‌ظهر امروز در مدرسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد قرائت پیام آیت‌الله محمد علوی گرگانی از جمله برنامه‌های این همایش بود.

در این پیام آمده است: خدمت به قم فقط خدمت به یک شهر نیست. خدمت به کشور و آبروی کشور است چون اینجا پایگاه انقلاب و روحانیت است. بزرگ‌ترین حوزه علمیه در اینجا مستقر بوده و شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی در اینجا مستقر هستند.

در بخشی دیگر از این پیام تصریح شده است: هدف از گردشگری و سیر در زمین برای عبرت و تنبه است. باید از زندگی گذشکان عبرت گرفت. عبرت برای اینکه دنیا جای ماندن نیست و محل عبور و گذرگاه است. برای اینکه قرآن می‌فرماید «و قد خلقت من قبلکم سنن فسیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقبه المکذبین». قطعا پیش از شما سنت‌هایی بوده و سپری شده است. پس در زمین بگردید و بنگرید که فرجام تکذیب‌کنندگان چگونه بوده است.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: زیارت جنبه بالاتری از گردشگری دارد و آن معرفت است که در زیارت ائمه اطهار(ع) باید عارف به حق بود. وقتی در زیارت عارف به حق معصوم باشیم ثواب عظیم در زیارت وجود دارد. عارف و معتقد به ولایت باشیم در گردشگری زیارت می‌توانیم موفق عمل کنیم. در این پیام ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان همایش زیارت آمده است: در گردشگری زیارت مسئله زیارت همراه با معرفت مورد توجه و اهتمام مسئولان و مدیران قرار گیرد.

انتهای پیام/78003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول