اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی در دانشگاه محقق اردبیلی‌:

وزیر اخراجی نیستم‌ / ‌به‌ احمدی‌نژاد رأی ‌‌دادم / ا‌فتخار می‌کنم در دولت نهم عضو کابینه ‌بودم‌

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه وزیر اخراجی نیستم، گفت: ا‌فتخار می‌کنم در دولت نهم عضو کابینه ‌بودم‌.

وزیر اخراجی نیستم‌ / ‌به‌ احمدی‌نژاد رأی ‌‌دادم /  ا‌فتخار می‌کنم در دولت نهم عضو کابینه ‌بودم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کامران باقری لنکرانی در سخنرانی خود در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: مهم‌ترین نقطه قوت دولت احمدی‌نژاد تاکید بر آرمان‌ها و اصول ارزشی بوده که در کنار آن باز کردن حلقه مدیریتی و تلاش شبانه‌روزی می‌تواند نقطه قوت برای دولت آینده باشد.

وی با برشمردن نقاط ضعف دولت تصریح کرد: نبود روحیه تعاون، استفاده نکردن از ظرفیت نخبگان،‌ اولویت نداشتن حل مشکلات، اصرار بر حضور و دفاع از اطرافیان و همچنین بی‌توجهی به نظرات و پیشنهادات کارشناسی از جمله ضعف‌های دولت احمدی‌نژاد است که دولت آینده باید آن را اصلاح کند.

باقری لنکرانی اقتصاد مقاومتی را تعبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: در این نگاه اولویت با تولید کالا با ارزش افزوده بالاتر و تکیه بر علم و فناوری است که در حقیقت اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است که در آن شاخصه عدالت و برابری موج می‌زند.

وزیر کابینه نهم خاطر نشان کرد: در این اقتصاد انحصارطلبی و ویژه‌خواری به حداقل رسیده و شاخص‌های اقتصادی نیز در تمام زمینه‌ها شفاف است.

رئیس جمهور به من پیشنهاد چند مسئولیت در دولت دهم داد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان این مطلب که بنده از کابینه اخراج نشدم بلکه مأموریتم تمام شد، اضافه کرد: هر چند رئیس جمهور بعد از اتمام مأموریتم در سال 88 چندین پیشنهاد دعوت به همکاری در کابینه دولت دهم و حتی پیشنهاد چندین پست در سفارت کشورهای خارجی را داد اما بنده به رئیس جمهور اعلام کردم که من شغل دارم و نیازی به پیدا کردن شغل برای بنده نیست.

باقری لنکرانی در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصادی و راه حل‌های مختلف با هدف رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در بین کاندیداهای ریاست جمهوری دو نفر تحصیلات مرتبط با رشته اقتصاد دارند که نظرشان متفاوت و گوناگون است.

وی بیان کرد: صرف تحصیلات نمی‌توان به حل مشکلات اقتصادی روی آورد چرا که بنده معتقدم با دعوت از صاحب نظران و تیم اقتصادی قوی می‌توان مشکلات را به حداقل رساند.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی کلیدی‌ترین موضوع در این زمینه را عمل به فرمایش امام راحل توصیف کرد و یادآور شد: نباید پول کارآفرین باشد بلکه کار و فعالیت مستمر می‌تواند زمینه حل مشکلات را برطرف کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اصلاح نظام پولی و بانکی، کاهش تورم و تعدیل در نقدینگی را ضروری اعلام کرد و گفت: اینکه بخواهیم به جای استقراض از بانک مرکزی اسکناس چاپ کنیم و بر نقدینگی دامن بزنیم یکی از بدترین شیوه‌ها در نظام تأمین اقتصادی است.

وی افزود: هر چند برخی‌ها پشتوانه چاپ اسکناس را تولید ناخالص می‌دانند اما توجه به این امر می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

باقری لنکرانی به کارنامه ناموفق کشورمان در خصوصی‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: با نگاه سوداگرایانه نمی‌توان اقتصاد را به توانمندی رساند.

این اصولگرا ریشه برخی از مشکلات اقتصادی را فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما باید جمعیت سربار را در افراد شاغل به حداقل برسانیم چرا که هر چقدر سربار سرپرست خانواده کمتر شود به همان میزان قدرت خرید و حل مشکلات معیشتی امکان‌پذیر می‌باشد.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد:‌ ما تضمین می‌دهیم با رویکرد جدید مبتنی بر گفتمان آرمان‌گرایی می‌توانیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم چرا که یقین داریم بدون نگاه سلیقه‌ای می‌توان با مدل صحیح مشکلات اقتصادی را برطرف کرد و با رفع انحصارطلبی‌ها کشور را در مسیر توسعه واقعی قرار داد.

دولت آینده باید به نسل جوان اعتماد کند

کاندیدای جبهه پایداری، اظهار داشت: هر حرکتی در جامعه نیاز به انگیزه چه از لحاظ فردی و اجتماعی دارد و این انگیزه‌بخشی با امید به آینده و نگاه روشن به آتی می‌تواند بسیاری از نارسایی‌ها را برطرف کند.

وی تزریق روحیه امید به آینده را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: اگر امید یک ملت بارور شود سرنوشت او متحول می‌شود و نقطه شکست یک ملت آن است که روح امیدش را بگیرند و یا بخواهند به صورت شعاری با این مسئله برخورد کنند.

باقری لنکرانی تصریح کرد: دولت یازدهم باید روح امیدآفرینی داشته باشد تا نسل جوان و آینده‌ساز کشور بتوانند با اطمینان به افق دست یافتنی به سمت جلو حرکت کنند.

وزیر کابینه نهم خاطر نشان کرد: این روحیه زمانی به وجود می‌آید که جوان ما عدالت واقعی را در رفع محرومیت و تقسیم عادلانه فرصت‌ها را ببیند و جامعه نیز فارغ از وابستگی‌ها و ویژه‌خواری‌ها زمینه‌ای را به وجود آورد تا مسیر توسعه و ترقی به معنای واقعی به وجود آید.

وی اضافه کرد: دولت آینده باید اعتماد به نسل جوان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را سرمایه اجتماعی قلمداد کند و در سایه آن از بحران‌ها و بسیاری از تنش‌ها به راحتی عبور کند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما باید تلاش کنیم تا در دولت آینده بدون نگاه حزبی و جناحی گردش قدرت را روان‌تر کنیم و به آینده کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری داشته باشیم تا روح امید و نشاط و بالندگی به شکل واقعی نه شعاری تحقق پیدا کند.

باقری لنکرانی با یادآوری اینکه امیدآفرینی کاذب خود سبب ناامیدی و پوچ‌گرایی واقعی می‌شود، بیان کرد: با چالش‌هایی که در عرصه‌های مختلف با آن روبه‌رو هستیم به نظر می‌رسد باید واقع‌بینانه مشکلات، تنگناها و نگاه به آینده را ترسیم کنیم تا مبادا در دام برخی هیجانات کاذب و وعده‌های دروغین بیفتیم.

اقتصاد ما بیماری مزمن دارد که باید ریشه‌ای برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: ما با نگاه علاج‌گونه بایستی بکوشیم تا مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم که در این رابطه اگر به ریشه‌های مسایل اقتصادی بی‌توجه بوده و یا با نگاه شعارگونه به آنها بنگریم قطعاً قادر نیستیم حرکت‌هایمان را درست سامان دهیم.

باقری لنکرانی گفت: ما بدون توجه به ریشه مشکلات نمی‌توانیم بر حل آن همت کنیم چرا که اقتصاد ما به بیماری مزمن گرفتار آمده که اگر ریشه‌ای برطرف نشود محال امر است با حرکت‌های سطحی بتوان بر آن مشکلات غلبه کرد.

وی افزود: همان‌گونه که رفع بیماری مزمن یک فرد در نگاه سطحی و نگاه دوراندیشانه نیاز به تدبیر و گذر زمان دارد تا با مراقبت‌های ویژه مداوا شود اقتصاد ما نیز باید مشکلاتش به صورت ریشه‌ای، دقیق و منسجم شناخته شود تا سلامت آن درک شده و بازبینی شود.

باقری لنکرانی تصریح کرد:‌ در شرایطی که با برخی بحران‌های اقتصادی و معیشتی روبه‌رو هستیم رفع آنها نیاز به نگاه عالمانه و هوشمندانه در شناسایی ریشه‌های این مشکلات دارد و گرنه با بسنده کردن به اصلاح سطحی نمی‌توان دردی از مشکلات را درمان کرد.

بیماری مزمن اقتصادی ما وابستگی به نفت است

وزیر اسبق بهداشت مهم‌ترین ریشه اقتصادی و بیماری مزمن و حاد این حوزه را وابستگی شدید به نفت و اسراف در برخی هزینه‌ها خارج از عرف یاد کرد و ادامه داد: ما در کنار کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانیم وابستگی خود را به نفت کاهش داده اما نباید این صرفه‌جویی متوجه حقوق و وضعیت معیشتی کارکنان و پرسنل باشد چرا که صرفه‌جویی در این امر نه تنها بی‌معنا است بلکه باید با افزایش حقوق وضعیت کارمندان را بهبود بخشیم.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها بیشتر مربوط به شرکت‌ها و نهادهای دولتی است که با منابع عظیم اداره می‌شود و هیچ سود و ثمره‌ای نیز تلاش آنها به همراه ندارد.

این اصولگرا اضافه کرد:‌ ما باید به جای خام فروشی نفت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده در بخش نفت، معدن، کشاورزی و... حرکت کنیم چرا که این اقدامات می‌تواند بخش عظیمی از معضلات ما را برطرف کند.

10 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی یک ظرفیت بی‌نظیر است

وزیر دولت احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود بیان کرد: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما جوانان پرشور و نشاطی هستند که باید سرمایه کشور تلقی شوند چرا که این گروه بیش از سایر گروه‌ها تحت فشار هستند.

باقری لنکرانی گفت: واقعیت تلخ اقتصادی ما این است که نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از سایر قشرها است و ما به جای تربیت نیروی انسانی باید فضای کسب و کارمان را رونق داده و تغییر دهیم تا در این عرصه یک توازن و تعادلی را برقرار کنیم.

وزیر دولت احمدی‌نژاد اصلاح این وضعیت را امیدآفرین توصیف کرد و افزود: ما ضمن اینکه باید در رشته‌های تحصیلی و محتوای آن تجدید نظر کنیم تا تناسبی با کسب و کار و بازار اشتغال داشته باشد باید از طرفی مشکل فضای کسب و کار را نیز در جذب جوانان برطرف کنیم.

وی به وجود 10 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این 10 میلیون یک رکورد در منطقه به حساب می‌آید به طوریکه ما از این رکورد و ظرفیت می‌توانیم بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وزیر کابینه نهم تصریح کرد: عمده تمرکز ما باید به سمت توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط باشد چرا که برنامه اشتغال از طریق بنگاه‌های بزرگ در یک ظرفیت محدود و کم قرار دارد.

وی با انتقاد از تعطیلی این بنگاه‌های اقتصادی به دلیل حمایت نشدن، خاطر نشان کرد: لازمه موفقیت این بنگاه‌ها نگاه خوشه‌ای داشتن آنها است.

60 درصد شاغلان در بخش خدمات جذب شدند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به واقعیت دیگر اقتصاد کشور در جذب 60 درصد شاغلان به بخش خدمات اشاره کرد و ادامه داد: ‌این ظرفیت را نمی‌توان دست‌کم گرفت اما بهتر است این بخش از نظر محتوایی متحول شود.

وی اضافه کرد: بخش خدمات کشور ما در صحنه اقتصادی نقش واسطه‌گری را دارد که باید این نقش تبدیل به خدمات با ارزش افزوده بیشتر شود تا زمینه اشتغال و افزایش ثروت فراهم آید.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی خدمات الکترونیکی را از این جنس توصیف کرد و بیان داشت: در مجموع باید گفت مهم‌ترین وظیفه دولت یازدهم برگرداندن روح امید و ارتقای این اصل در تمام عرصه‌ها است تا بتوانیم در سالی که مزین به حماسه سیاسی و اقتصادی است، حماسه واقعی را رقم بزنیم.

مگر رئیس جمهور چه اختیاری دارد که بتواند ایام سربازی را کاهش دهد

کامران باقری لنکرانی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اظهار داشت: بنده به آن دلیل ادعا کردم که علاقه‌ای به کاندیداتوری در مجلس ندارم چرا که فکر می‌کنم در مجلس لابی‌گری‌ها بسیار بالا است و بنده در توان خود نمی‌بینم که وارد این لابی‌گری‌ها شوم.

وی تصریح کرد: بنده با لابی‌گری‌ها مخالف هستم چرا که معتقدم قوه مجریه، قوه اجرایی و خدمتگزار مردم است و در این قوه از پدیده‌ای به نام لابی‌گری خبری نیست.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: بنده هرگز منافع مردم و ملی را فدای برخی لابی‌گری‌ها و مسایل پشت پرده نمی‌کنم و خودم را سرباز این ملت می‌دانم و معتقدم سرباز این ملت در مقام رئیس جمهوری کشور نباید مسایل پشت پرده‌ای داشته باشد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به وعده‌هایی که از سوی کاندیداها داده می‌شود که هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد، اضافه کرد: مگر رئیس جمهور چه اختیاری دارد که بتواند ایام سربازی را کاهش دهد یا در مورد ارتباط با آمریکا بخواهد تصمیم‌گیری کند چرا که این سخنان در حد وظایف و اختیارات رئیس جمهور نیست که عده‌ای برای آن وعده می‌دهند.

وی بیان کرد: ما وظیفه داریم بر مبنای منافع ملی و با نگاه درست تصمیم‌گیری کنیم و رو به جلو حرکت کنیم.

برای کابینه‌ام از چند زن دعوت کردم

وزیر کابینه نهم در مورد استفاده از ظرفیت بانوان در کابینه‌اش یادآور شد:‌ در این زمینه با چند نفر از زنان توانمند صحبت کرده و به آنها پیغام دادم ولی اینجا نمی‌‌توانم نام آنها را ببرم چرا که ممکن است تا قبل از به ثمر رسیدن کار، چهره آنها تخریب شود.

تنها کاندیدایی هستم که پایتخت‌نشین نیستم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد باز کردن چرخه مدیریتی در کشور گفت: بنده تنها کاندیدایی هستم که پایتخت‌نشین نیستم و قطعاً در کابینه آینده‌ام از ظرفیت مدیریتی استان‌های مختلف استفاده می‌کنم.

باقری لنکرانی با بیان این مطلب که مدل احمدی‌نژاد را در دولت نهم می‌پسندم که چرخه مدیریتی را باز کرد و اجازه داد گردش مدیریتی رخ بدهد، افزود: قطعاً در دولت یازدهم این چرخه مدیریتی گسترده‌تر می‌شود و از توان مدیران استانی استفاده می‌کنم.

وی برای وزیر سابق بهداشت و درمان خانم دستجردی آرزوی توفیق کرد و اظهار داشت:‌ این زن کابینه دولت دهم نکات مثبت و منفی داشت که قطعاً تغییر مدیریت‌ها نیز چیز معمول و عادی است که نباید در این زمینه نگران بود.

آرمان‌گرایانه مشکلات کشور را حل می‌کنم

وزیر دولت احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود و در مورد تصمیم‌گیری جبهه پایداری در رسیدن به یک کاندیدای واحد تصریح کرد: ما از حدود یک سال پیش در این زمینه ورود پیدا کردیم و بیش از 70 شخصیت مطرح را مورد ارزیابی قرار دادیم و در نهایت به افراد محدودی رسیدیم تا مطابق با گفتمان جبهه پایداری بتوانند وارد میدان شوند.

وی با یادآوری اینکه بین آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی فاصله‌ای نیست، خاطر نشان کرد: ما مصمم هستیم آرمان‌گرایانه مشکلات کشور را حل کنیم نه اینکه آنها را زیر پا بگذاریم.

باقری لنکرانی اضافه کرد: با نگاه آرمان‌گرایانه می‌توان به واقعیت رسید و بعد از بحث و بررسی‌ها و ملاقات‌های مختلفی که با بزرگان جبهه پایداری داشتیم به چهار گزینه میرکاظمی، فتاح، جلیلی و خود بنده رسیدند که از این بین با توجه به اعلام آمادگی که از سوی سه گزینه دیگر اعلام نشد جبهه تصمیم گرفت بنده را به عنوان کاندیدا با همان گفتمان معرفی کند‌.

وزیر اسبق بهداشت بیان کرد: برای بنده مهم‌تر از رأی‌آوری و جلب رأی مردم نهادینه کردن گفتمان ضروری برای آینده انقلاب است تا از آفت‌ها به دور باشد و با نگاه درست مدیریت کشور را به مرحله چالاکی و پویایی رساند تا عقب‌گردی به آینده نداشته باشیم.

باقری لنکرانی یادآور شد:‌ در گفتمان ما نگاه رو به جلو و آرمان‌گرایانه یک اصل است چرا که ما بر این گفتمان تاکید داریم و مهم نیست که چه کسی این گفتمان را می‌خواهد اجرایی کند.

وی ادامه داد: ‌البته 24 اردیبهشت معلوم می‌شود که چه کاندیدایی وارد انتخابات می‌شود و از این جبهه چه کسی می‌خواهد گفتمان مورد نظر را احیا کند.

با جلیلی، میرکاظمی و فتاح رقابت نمی‌کنم

کاندیدای جبهه پایداری، نقد گفتمان را مطابق با اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: نقد گفتمان منافاتی با ارزش‌ها و مبانی اخلاقی ندارد اما اینکه بخواهیم مباحثی را مطرح کنیم که با منافع ملی ما سازگاری نداشته باشد این نقد مخربانه است.

این عضو جبهه پایداری افزود: ما به جای تخریب شخصیت باید نقد گفتمان، فکر و اندیشه را مد نظر داشته باشیم به مانند نقدی که از موضوع هولوکاست صورت گرفت که سبب شد فضای جهانی علیه رژیم صهیونیستی بسیج شود تا حقیقت این موضوع بیش از گذشته روشن شود.

وی با انتقاد از کاندیداهایی که به شیوه افشاگری از گذشته روی آوردند، تصریح کرد: این کاندیداها به جای آن که در فضای انتخابات افشاگری کنند باید پیش از این افشاگری می‌کردند و مدارک و مستندات خود را به قوه قضاییه تحویل می‌دادند وگر نه در فضای انتخابات افشاگری کردن نوعی عوام‌فریبی است.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: نباید فکر کنیم که در تشکیل کابینه آینده باید به نحوه شرکت سهامی عمل کنیم بلکه بهتر است نقد گفتمان و رویکرد حقیقی و با نگه داشتن حرمت اشخاص باشد وگر نه استخفاف و مسخره کردن دیگران مورد قبول و تاکید دین اسلام نیست.

وزیر کابینه نهم در ادامه اضافه کرد: نقادی با زیر سئوال بردن شخصیت یک نفر فرق می‌کند چرا که راهکار نقد دلسوزانه راهکار واقع‌بینانه و روشنگرانه است.

باقری لنکرانی در پاسخ به این سئوال که آیا با جلیلی رقابت می‌کند، بیان کرد: قرار نیست با احزاب دیگر ائتلاف کنیم اما در درون جبهه پایداری هرگز مایل نیستم با جلیلی، میرکاظمی و فتاح در صورت کاندیداتوری رقابت کنم.

بله، پدر بنده خارج‌نشین است اما..

کامران باقری لنکرانی عصر امروز در ادامه پرسش و پاسخ با دانشجویان محقق اردبیلی اظهار داشت: مهم نیست که رئیس جمهور آینده از یک خانواده فقیر یا مرفه باشد مهم این است که منافع کشور و ملت را فدای هیچ مصلحتی نکند.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها در مورد پدر خارج‌‌نشینش تصریح کرد: بله این سخن واقعیت دارد اما نمی‌توان نسبت به پدر و مادر بی‌احترامی کرد و نگاه غیر مهربانانه به آنها داشت هر چند گناه پدر را بر گردن پسر و گناه پسر را نیز بر گردن پدر نمی‌اندازند.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: پدر بنده کارگر یک مجموعه تولیدی آلومینیوم بود که سال 53 تصمیم گرفت به دلیل فضای صنعت آلومینیوم به آمریکا برود.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: به دنبال این مهاجرت ما نیز در سال 55 به آمریکا رفتیم و یک سالی در آن جا بودیم تا اینکه مادر بنده به دلیل شرایط سخت آمریکا نتوانست طاقت بیاورد و سال 56 به ایران بازگشتیم که بنده در فضای پیروزی انقلاب وارد شده و تحصیلاتم را نیز در ایران انجام دادم.

وی بیان کرد: این بسیار بهتر از شرایطی است که عده‌ای می‌خواهند امروز گرین کارت بگیرند و هوس خارج را دارند چرا که بنده فرزند انقلاب هستم هر چند پدرم خارج‌نشین باشد و بیش از 35 سال است که در این آب و خاک زیست می‌کنم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد مدل مقاومت دولت باقری لنکرانی در برابر تهدیدها و فشارها یادآور شد: مدل ما مدل مقاومت با تدبیر و هوشمندی می‌باشد.

باقری لنکرانی در ادامه گفت: اگر رد صلاحیت شوم هیچ اعتراضی نمی‌کنم به قانون گردن می‌نهم اما باید بدانید که 14 سال مسئول هیئت نظارت بر انتخابات از طرف شورای نگهبان در استان فارس بودم.

فتنه 88 سخت‌ترین چالش انقلاب بود

وزیر اسبق بهداشت در مورد فتنه افزود: نباید فکر کنیم که اتفاقات عجیب 88 جز فتنه اتفاق دیگری بود چرا که تمام شواهد و قراین نشان می‌دهد که 88 فتنه عظیمی در این کشور رخ داد که جدی‌ترین چالش انقلاب در دهه اخیر بود.

باقری لنکرانی تصریح کرد: من در همان سال به همراه دوستان کانون فرهنگی بصیرت را راه‌اندازی کردیم و ماه‌های بعد فرصتی پیش آمد تا به محضر ولی امر مسلمین برسیم که آقا اعلام کردند کار شما در روشنگری و بصیرت‌افزایی بسیار ارزشمند است.

وی در مورد دخالت جبهه پایداری در فتنه 88 خاطر نشان کرد: در آن زمان که جبهه پایداری شکل نگرفته بود اما اینکه بخواهید ما را مقصر قلمداد کنید این دیگر به وجدان شما بستگی دارد.

وزیر کابینه نهم اضافه کرد: موسوی قبل از انتخابات در مصاحبه با مجله تایمز اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات اختیارات ولایت فقیه را تعدیل می‌کنم و بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد از ابتدا نگاه براندازی داشتند که هر چند زمینه‌های فتنه در بیرون از کشور مهیا شد.

وی بیان کرد: زمانی که رهبری انقلاب 9 دی را قله می‌نامد عطف به فتنه است و باید قدر 9 دی و خلق چنین حماسه‌هایی را بدانیم.

افتخار می‌کنم در دولت نهم عضو کابینه ارزشی بودم

این اصولگرا ادامه داد: ‌سال 88 باید به چه کسی جز احمدی‌نژاد رأی می‌دادیم چرا که این دولت نکات بسیار مثبتی داشته که توانست گفتمان امام و ارزش‌های اصیل انقلاب را احیا کند و به معنای واقعی انقلاب را به ریل حقیقی برگرداند.

این عضو جبهه پایداری گفت: افتخار می‌کنم که در دولت نهم عضو کابینه ارزشی بودم هر چند اول و آخر یک دولت و رئیس جمهور ممکن است تفاوت داشته باشد.

وی یکی از عوارض به وجود آمده را گرایش به اصولگرایی حزبی به عنوان یک آفت توصیف کرد و افزود: اینکه بخواهیم هر کار اطرافیان را توجیه کنیم و به نظر جمع اعتنایی نکنیم بزرگ‌ترین نقطه ضعف دولت بود.

باقری لنکرانی به فعال بودن شورای فقهی در جبهه پایداری و خروج برخی از نیروهای ضعیف از این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: بنده معتقدم نقش رهبری در کارهای اجرایی مداخله نکردن اما مراقبت کردن است چرا که رهبری فرزانه انقلاب همیشه و در مصلحت‌های بزرگ به ویژه سیاست خارجی نظرشان صائب بوده و همیشه مورد احترام می‌باشد.

وی تصریح کرد: ‌اینکه ادعا می‌شود دولت اجازه آقا مورد قبول نیست، خاطر نشان کرد: بنده معتقدم دولت باید پاسخگوی کارهای انجام شده خود باشد و این‌گونه نباشد که برخی‌ها ادعا کنند به ما اجازه کار ندادند.

باقری لنکرانی ضرورت مسئولیت‌پذیر بودن یک رئیس جمهور دلسوز را یادآور شد و اضافه کرد: در کنار این مسایل باید نقدپذیری و همچنین توجه به نگاه کارشناسی در دستور کار باشد.

شبکه نخبگان را قبل از شکل‌گیری کابینه راه‌اندازی می‌کنم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیان کرد: بنده قبل از تشکیل کابینه در صورت پیروزی در انتخابات شبکه نخبگان اجتماعی را تشکیل می‌دهم تا از طریق این شبکه نظرات و پیشنهادات مردمی را جویا شوم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد دیدگاه خود به مسئله زنان ادامه داد: ما در این حوزه به جای پرداختن به اصل موضوع و اصالت دادن به مشکلات جامعه زنان نگاه حاشیه‌ای را در دستور کار قرار دادیم در حالی که باید نقش اجتماعی و خانوادگی زنان احیا شود.

باقری لنکرانی تمرکز به یک موضوع خاص و بی‌اهمیت را نگاه رضاخانی و دارای آفت توصیف کرد و گفت: ما باید فضایی را به وجود آوریم تا زن ایرانی در کنار حضور در اجتماع بتواند رسالت واقعی خود را در خانواده به ویژه همسرداری، اداره منزل و تربیت فرزندان عهده‌دار شود.

دولت حق معرفی کاندیدایی را ندارد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: دولت حق انتخاب و معرفی کاندیدا در انتخابات را ندارد هر چند برخی از افراد منسوب به دولت کاندیدا می‌شوند.

باقری لنکرانی تصریح کرد: ‌به دلیل آنکه دولت مجری انتخابات است، نباید در انتخابات دخالت کند و امکان ائتلاف جبهه پایداری با کاندیدای دولت در حد صفر است.

انتهای پیام/2122/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول