اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

اختصاص 8500 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه بخش معدن و کشاورزی آذربایجان غربی

معاون اول رئیس جمهور گفت: 8 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به منظور توسعه بخش معدن و کشاورزی آذربایجان غربی اختصاص یافت.

اختصاص 8500 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه بخش معدن و کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدرضا رحیمی یکشنبه ‌‌شب در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: 8 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به منظور توسعه بخش معدن و کشاورزی آذربایجان غربی اختصاص یافت تا قابلیت‌های آذربایجان غربی در این دو بخش بیش‌تر تقویت شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی این شهرستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های متعددی است، مقرر شده از این اعتبار تخصص یافته، 4 هزار و 500 میلیارد ریال در بخش کشاورزی هزینه شود.

رحیمی با اشاره به موقعیت جوی آذربایجان غربی و بروز و وقوع برخی حوادث طبیعی از جمله سیل و تگرگ، افزود: سالانه بخشی از اراضی و محصولات کشاورزی براثر عوامل جوی در این استان آسیب می‌بینند که برای جبران این امر نیز 600 میلیارد ریال از محل حوادث غیرمترقبه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه دریاچه ارومیه و جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی ، سرمازدگی و آفات، به آذربایجان غربی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در بخش معدن نیز این استان دارای قابلیت‌های بی شماری است که بلا استفاده مانده است، گفت: اعتبار تخصیص یافته به این بخش که 3 هزار میلیارد ریال است به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه، تهیه طرح جامع معادن و صنایع معدنی استان، صدور مجوز استحصال و برداشت املاح از دریاچه ارومیه ، ایجاد پایگاه جامع اطلاعات کشاورزی و آزمایشگاه مرجع کشاورزی را از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این به منظور رفع مشکلات مالی مصوبات سفرهای قبلی که هنوز عملیاتی نشده و به اتمام نرسیده‌اند نیز 400 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

رحیمی تعیین بوکان به عنوان فرمانداری ویژه، تقویت مرز زمینی پیرانشهر، توسعه فرودگاه ارومیه، تامین اعتبار بزرگراه نقده- پیرانشهر – تمرچین مطالعه ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی در میاندوآب و صدور مجوز فروش ساختمانهای دولتی مازاد استان برای اجرای طرح‌های عمرانی را از دیگر مصوبات این دور سفر هیئت دولت به استان برشمرد و اظهار داشت:‌ در این سفر با تاسیس شعبه دانشگاه مالک اشتر در آذربایجان غربی و راه‌اندازی شعبه پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی نیز موافقت شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره‌ای به عملکرد دولت در هشت سال گذشته در آذربایجان غربی، گفت: 676 مصوبه در سفرهای سه‌گانه دولت به آذربایجان غربی وجود داشت که از این تعداد 261 مصوبه به طور کامل اجرایی شده است.

رحیمی اظهار داشت: علاوه بر این 300 مصوبه در دست اجرا بوده و 115 مصوبه دیگر که 17 درصد مصوبات را شامل می‌شود اجرایی نشده‌اند.

وی با اشاره به بهبود وضعیت زیربنایی استان، گفت: این امر در سال‌های گذشته توسط دولت مورد توجه قرار گرفته است به طوری که شاهد حذف 44 نقطه حادثه خیز در هشت سال گذشته در این استان هستیم.

رحیمی افزایش 355 درصدی احداث خط انتقال گاز و گازرسانی به 13 شهر و نزدیک 300 روستا، رشد 116 درصدی راه های روستایی، اجرای 14 سد و اجرای 184 کیلومتر راه آهن از جمله اقدامات دولت در این مدت عنوان کرد.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول