اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان خبر داد

حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان با اشاره به ایجاد دفتر حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر گفت: این امر در راستای حمایت حقوقی و قضایی از این افراد اجرایی می‌شود.

حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جعفر شهبازی در همایش احیاء امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ تذکر لسانی در همدان با بیان اینکه منکر سیاسی در عرصه گیتی اتفاق افتاده که دل هر مسلمانی را به درد آورده اظهار داشت: این منکر سیاسی نبش قبر صحابی پیامبر حجر بن عدی است که ما مسلمانان انزجار خود را از این موضوع اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال جاری را مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند که در این سال یکی از معروفات سیاسی انتخابات پیش رو است که همه آمران معروف و ناهیان منکر باید تلاش کنند که این انتخابات مثل همیشه باشکوه برگزار شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان افزود: همه موظفیم که در هر مجلس و محفلی مردم را به شرکت در معروف سیاسی که انتخابات است تشویق کنیم و یک بار دیگر حضور گسترده و چشمگیر مردم در این عرصه که مشتی محکم بر دهان استکبار است را مشاهده کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در سازمان‌های اجرایی امر به معروف و نهی از منکر، حمایت حقوقی و قضایی از آمران معروفات و ناهیان منکر در دستور کار است.

شهبازی با اشاره در ادامه با اینکه در راستای حمایت حقوقی از آمران معروف و ناهیان منکر دادستان‌های استان به عنوان حامی وارد کار می‌شوند ابراز داشت: دفتر حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر در تمام دادسراهای استان با محوریت دادستان‌ها که حکم ابلاغ آنها امروز داده خواهد شد آغاز به کار می‌کند.  

وی با اشاره به اینکه ایجاد دفتر حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر در این راستا است، تأکید کرد: اگر تعرضی به این افراد شد در اسرع وقت در یکی از شعبات دادگستری به موضوع آنها رسیدگی شود و حمایت حقوقی و قضایی از آنان به عمل آید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان در ادامه به بازسازی و احیاء عیون خودرویی اشاره کرد و یادآور شد: بازسازی و ترمیم عیون خودرویی در دستور کار ستاد احیاء معروفات استان است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در بخش سازمان قضایی نیروهای مسلح برای سال جاری برنامه‌ریزی شده تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر منازل مسکونی و شهرک‌های نظامی است که پایگاه شهید نوژه فعالیت خوبی در این زمینه دارد.

شهبازی اظهار داشت: باید در سایر شهرک‌هایی که نظامیان سکونت دارند نیز این شوراها تشکیل و تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تذکر لسانی اشاره کرد و اذعان داشت: در سال گذشته دو مرحله مانور تذکر لسانی انجام شد و برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده که با محوریت مساجد اجرایی شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان تصریح کرد: این مهم در شهر همدان از مسجد جامع به عنوان پایگاه اجتماعی تذکر لسانی انجام می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با دستور دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان معاونت خواهران ستاد در حال تشکیل است و قرار است که روزهای شنبه ستاد در یکی از شهرستان‌ها حضور به هم رساند که شنبه گذشته در شهرستان بهار حضور یافتیم.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول