اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درباره ‌حضور هاشمی و جلیلی در انتخابات چیزی نشنیده‌ام

حداد‌عادل: با تجربه انتخابات نهم ائتلاف کردیم /‌ حضورمان‌ مشروط است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: ‌یکی از اموری که موجب شد به دنبال ائتلاف سه نفره باشیم تجربه انتخابات نهم بود؛ در آن دوره خاطره خوبی از ائتلاف تشکل‌ها و احزاب نداشتیم.

حداد‌عادل: با تجربه انتخابات نهم ائتلاف کردیم /‌ حضورمان‌ مشروط است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی حدادعادل عصر امروز در نشست خبری «تا انتخابات» در پاسخ به سئوالی با موضوع ائتلاف سه‌گانه اظهار کرد: همچنان خود را عضوی از این ائتلاف می‌دانم اما تاریخ قطعی اعلام فرد نهایی از میان ما سه نفر نیز هنوز مشخص نشده است؛ ترجیح می‌دهیم در اعلام این خبر عجله نشود تا فرصت بیشتری برای مردم وجود داشته باشد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور تعداد زیادی کاندیدا در این دوره گفت: ما از همان ابتدا حضور خود را مشروط اعلام کردیم و به همین دلیل ائتلاف سه‌گانه را تشکیل دادیم تا از تعدد نامزدها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ممکن است برخی واقعا احساس تکلیف کرده باشند و به دلیل انجام وظیفه ثبت‌نام کنند؛ برخی افراد ادعا می‌کنند رأی احمدی‌نژاد هم در ابتدا زیاد نبوده و ممکن است جهشی در آرای ما هم اتفاق بیفتد.

حداد عادل با بیان اینکه هیچ یک از نظرسنجی‌های صورت گرفته به سفارش ائتلاف سه گانه صورت نگرفته‌اند خاطرنشان کرد: اگر ائتلاف بخواهد نظرسنجی را لحاظ کند به طور طبیعی به گونه‌ای انجام خواهد شد که مربوط به محیطی خاص نبوده و تا حد امکان برآیند نظرات عمومی باشد.

سوال دیگری که از حداد عادل شد در ارتباط با استفاده از امکانات دولتی یا شهرداری برای تبلیغات یکی از اعضای ائتلاف سه‌گانه بود که حداد در جواب گفت: من پاسخگوی اعمال دیگران نیستم و به طور کلی می‌توانم بگویم هر کس از امکانات دولتی برای تبلیغ شخصی استفاده کند خلاف قانون رفتار کرده است و اگر این امر ثابت شود ما هم وظیفه دارم به دیگر دوستان تذکر بدهیم.

وی افزود: تفاوت حضور ما سه نفر با دیگران این است که حضورمان هنوز قطعی نیست و با این شرط ائتلاف را تشکیل دادیم که در پایان دو نفر کنار بروند.

حداد عادل در جواب به سوال دیگری عنوان داشت: یکی از اموری که موجب شد به دنبال ائتلاف سه نفره باشیم تجربه انتخابات نهم بود؛ در آن دوره خاطره خوبی از ائتلاف تشکل‌ها و احزاب نداشتیم و در روزهای نخستی که برای راه‌اندازی ائتلاف پیشرفت تصمیم‌گیری می‌کردیم تصمیم گرفتیم به جای احزاب، افراد تعیین‌کننده حضور داشته باشند.

خبرنگار دیگری سوالی با موضوع افشای اسنادی توسط رئیس جمهور مطرح کرد و حداد در پاسخ به او ابراز کرد: نباید مطلبی را که اصل آن در انتساب به رئیس جمهور محل شک است موضوع سوال قرار داد و نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در جواب به سوال دیگری با موضوع دلیل مخالفت با طرح سوال از رئیس جمهور گفت: نتایج این امر و دلیل نگرانی من پس از سخنرانی رهبری و نیز بعد از بداخلاقی‌های مجلس مشخص شد.

وی ادامه داد: مسئله فقط زمان نیست بلکه شخص احمدی‌نژاد است زیرا از روحیه ایشان اطلاع داشتم و به دلیل حدس زدن تبعات سوال از رئیس جمهور با این طرح مخالفت کردم.

سوال دیگری که از حداد عادل صورت گرفت در ارتباط با میزان جدی بودن حضور هاشمی در انتخابات بود که وی تصریح کرد: تاکنون چندین بار گفته‌ام به نظر من هاشمی شرکت نمی‌کند؛ در مورد آقای جلیلی هم تاکنون شنیده نشده که بگوید قصد شرکت در انتخابات را دارد بلکه عکس آن دیده شده؛ در مورد دوستان اصولگرا که اعلام نامزدی کرده‌اند و قصد ورود به ائتلاف داشته باشند شرط ما این است که در نظرسنجی‌ها رأی قابل توجهی کسب کنند.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که گفته می‌شود قالیباف فارغ از نتیجه جمع‌بندی ائتلاف در انتخابات شرکت می‌کند و حداد عادل در جواب گفت: عکس این موضوع را از ایشان شنیده‌ام اما دیده‌ام که مخالفان چنین اخباری را منتشر کرده‌اند.

وی در پاسخ به دلیل سکوت خود در عین اختلاف با احمدی‌نژاد عنوان داشت: گاهی سکوت بهتر از سخن گفتن است و سیاسیون از این روش استفاده می‌کنند هرچند در برخی مواقع مخالفت خود را با احمدی‌نژاد در قالب سخنانی مطرح کرده‌ام.

انتهای پیام/78004/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول