اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

حضور حداکثری مردم در انتخابات اقتدار ایران را تضمین می‌کند

امام جمعه اردبیل گفت: حضور با شکوه مردم در انتخابات 24 خرداد نقطه عطف و تضمین‌کننده برای اقتدار و صلابت ایران اسلامی است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات اقتدار ایران را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نظام تعلیم و تربیت در شهرستان نیر که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: صلابتی که ملت ایران در سایه حضور خود در صحنه‌های مختلف کسب کرده است صلابتی خدشه‌ناپذیر است که هیچ ابرقدرتی نتوانسته است این صلابت و اقتدار را در 34 سال گذشته بشکند.

وی اهمیت و حساسیت حضور در انتخابات پیش‌رو و همچنین انتخاب آگاهانه و اصلح را یادآور شد و تصریح کرد:‌ همه اقشار به ویژه معلمان و تربیت‌یافتگان در دامن این قشر فرهیخته با آگاهی، بصیرت و شناخت حقیقی از کاندیداهای اصلح در انتخابات حاضر شده و بار دیگر نمایشی از عزت و صلابت را نشان می‌دهند.

عاملی در ادامه با یادآوری اینکه در سایه هدایتگری رهبر فرزانه انقلاب و حضور آگاهانه این مردم، دشمنان حتی جرأت کوچک‌ترین تعرض و جسارت به این کشور و ملت ایران را ندارند، خاطر نشان کرد: ملت ما در تمام صحنه‌ها که دشمن خواسته توطئه‌ای بکند به گونه‌ای عمل کردند تا زمینه پشیمانی آنها فراهم آید.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری و تبیین مقام و منزلت معلم از دیدگان نبی مکرم اسلام اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) بزرگ‌ترین معلم تاریخ با فداکاری خودشان توانستند شبه جزیره عربستان را که در جهل و تاریکی به سر می‌برد به قطب علوم، معارف اسلامی و دینی تبدیل کنند که این نور علم، بصیرت و آگاهی امروز بزرگترین سرمایه ایرانیان شده است.

وی اهمیت دین اسلام به علم و کسب آگاهی را یادآور شد و بیان کرد: کلام الهی نیز با آموختن و آموزش شروع شده و این اهمیت این موضوع ارزشمند را می‌رساند و باید معلمان به چنین فخر و شرفی افتخار کنند.

امام جمعه اردبیل نقش معلمان را در عرصه پیشرفت کشورها نقش بی‌بدیل و غیر قابل انکار توصیف کرد و ادامه داد:‌ تمام اجزای عالم برای معلم خیر و نیک دعا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم امام جمعه شهرستان نیر هم در سخنانی به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی، مذهبی و اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری گسترده صورت بگیرد دستاورد آن عظمت و اقتدار حقیقی است.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی از علم و معلم به عنوان دو رکن حقیقی در جامعه رو به جلو یاد کرد و گفت:‌ معلم می‌تواند با ایفای نقش اساسی خود بزرگترین تحول را در جامعه به وجود آورد.

همزمان با هفته معلم در آیینی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت در پارس‌آباد نیز تجلیل شد.

در این مراسم معاون فرماندار پارس‌آباد اهمیت دادن به دستگاه تعلیم و تربیت را زمینه‌ساز پیشرفت و تحول در جامعه توصیف کرد.

احد احدزاده مسئولیت خطیر معلمان را در سازندگی و رسیدن به اوج پیشرفت‌ها و ترقی یادآور شد و افزود: همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور را مرهون معلمان زحمتکش هستیم.

در ناحیه دو اردبیل نیز از 62 معلم نمونه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد و یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری گرامی داشته شد.

انتهای پیام/62006/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول