اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

کمیته امداد به 4600 نیازمند تسهیلات کارگشایی پرداخت کرد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: این نهاد در سال گذشته توانست به 4 هزار و 607 نیازمند استان وام کارگشایی پرداخت کند.

کمیته امداد به 4600 نیازمند تسهیلات کارگشایی پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، محمدعلی اکبریانی اظهار کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و بدون بهره است و برای رفع گرفتاری‌های مالی خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود .

وی کل اعتبار صرف شده به تسهیلات کارگشایی این نهاد را در سال گذشته 34 میلیارد و 527 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: از مبلغ مذکور بیش از 25 میلیارد ریال از محل باز پرداخت اقساط و مبلغ 30 میلیون ریال نیز از محل سهم درآمدهای صدقات این نهاد و همچنین بیش از 9 میلیارد ریال نیز از محل درآمدهای دولتی تأمین شده است.

اکبریانی همچنین در خصوص نحوه ارائه این تسهیلات به متقاضیان افزود: مددجویان و نیازمندانی که به خاطر نیاز مالی و معیشتی با مشکلات مقطعی مواجه می‌شوند بعد از مراجعه به امداد در راستای مرتفع شدن مشکلات آن‌ها اقدام صورت می‌گیرد.

وی سقف تسهیلات کارگشایی ارایه شده را به طور میانگین 7 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با باز پرداخت طولانی مدت در اختیار افراد قرار می‌گیرد .

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار کرد: این وام‌ها غالباً به خانواده‌هایی که با مشکلات اضطراری و مقطعی دست به گریبان هستند پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد در زمینه‌های پرداخت بدهی‌های مددجویان، تحصیل فرزندان، ودیعه و تعمیرات مسکن، کار انگیزی، ازدواج، درمان و رفع سایر مایحتاج آن‌ها اعطا می‌شود.

اکبریانی با اشاره به اینکه توانمند سازی و کمک به رفع مشکلات مالی مددجویان تحت حمایت از اولویت‌های کمیته امداد است، گفت: بدون تردید رفع محرومیت و کاهش فقر مستلزم همکاری و مساعدت مردم نوع‌دوست و نیکوکاران است.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول