اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

اشتغال 568 نفر در بخش معادن همدان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در بخش معادن همدان 568 نفر مشغول فعالیت هستند.

اشتغال 568 نفر در بخش معادن همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری پیش از ظهر امروز در ستاد اجرایی بخش معدن شهرستان همدان با بیان اینکه معادن فعال و غیر‌فعال را در ارائه آمار از هم تفکیک کردیم، اظهار کرد: سال گذشته 16 پروانه اکتشاف معدن در شهرستان صادر شده که شهرستان همدان در صدور پروانه اکتشاف رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از 16 پروانه اکتشافی، 10 پروانه اکتشاف مربوط به سنگ‌های لاشه و شش مورد نیز در بخش معادن تزئینی و سیلیس است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در استان در حال حاضر 69 واحد معدن دارای پروانه وجود دارد که 32 واحد معدنی فعال، بقیه نیمه‌فعال و برخی نیز تعطیل و راکد هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش معدن در ایجاد اشتغال مؤثر است، تصریح کرد: در حال حاضر 568 نفر در معادن شهرستان همدان اشتغال دارند.

سیاری اضافه کرد: ذخایر معدنی شهرستان 145 تن برآورد شده و در سال یک میلیون تن استخراج دارد.

وی گفت: شهرستان همدان در بخش استخراج معادن رتبه سوم و در بخش ذخایر معدنی مقام چهارم استان را به خود اختصاص داده است.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 132 مجوز تأسیس معدن در شهرستان موجود است، اضافه کرد: شهرستان همدان در صدور مجوز تأسیس معادن رتبه نخست استان را دارد و شهرستان‌های ملایر و بهار رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در روستای ارزانفود به طول چهار کیلومتر برداشت غیر‌مجاز انجام شده است که باید مانع از بروز چنین اتفاقاتی شد.

سیاری با بیان اینکه هیچ آمار محرمانه‌ای در بخش معادن نداریم، اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت شعار نمی‌دهد و کارهای انجام شده در سازمان را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

وی در پایان با بیان اینکه آشفتگی وضعیت ساماندهی معادن فقط مربوط به استان همدان نیست، گفت: برای ساماندهی معادن روستای ارزانفود نیازمند همکاری فرمانداری هستیم و همکاران در ستاد اجرایی بخش معدن نقش اپوزیسیون را بازی نکنند.

انتهای پیام/89019/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول