اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تحول در آموزش و پرورش گفتمان غالب است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی نقشه راه و تعیین سیاست‌های کلی، تحول بنیادین را گفتمان غالب این وزارتخانه عنوان کرد.

تحول در آموزش و پرورش گفتمان غالب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم که در سالن امام خمینی (ره) سنندج برگزار شد، طی سخنانی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: استان طی سال‌های متمادی در ارزیابی‌های صورت گرفته وزرات جزو استان‌های شاخص در زمینه توجه به تعلیم و تربیت بوده است.

وی با بیان اینکه پویایی در آموزش و پرورش کشور تنها در سایه یک اصل اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: این اصل بازگرداندن جایگاه رفیع و منزلت اجتماعی به معلمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی 4 سال گذشته بسترهایی به منظور احیای منزلت اجتماعی معلمان فراهم شده است، گفت: با تدوین ساز و کار جدید برای حرکت صحیح در مسیر آموزش کار کردیم.

سحرخیز خاطرنشان کرد: در این چند سال گفتمان غالب این سازمان تحول در آموزش و پرورش بوده است، به گونه‌ای که امروز صاحب نقشه راه و سیاست‌های کلی به منظور پرهیز از اعمال سلایق فردی و سیاسی هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون راه به قدری مشخص و روشن است که هر مدیری سکاندار این عرصه باشد ناگزیر به در پیش گرفتن مسیر مبتنی بر پژوهش است، خاطرنشان کرد: تولید محتوای مناسب، ترسیم نقشه راه جریان یادگیری، تعیین تکلیف کتاب‌های درسی و ساعات تدریس معلمان را به عنوان هدف‌های مدنظر دوره‌های مختلف تحصیلی در قالب سند مصوب در اختیار داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اهمیت سیاست‌های کلی تدوین شده را در دو زمینه ذکر کرد و گفت: نخستین بعد آن ابلاغ این سیاست‌ها به سران سه قوه به عنوان دستوری برای اجرا است.

وی افزود: موضوع مهم دیگر در این رابطه این است که سیاست‌های تحولی نه تنها تعارضی با دو سند پیشین ندارد بلکه هم‌‌‌راستا و در واقع عبارات مطرح شده در اسناد قبلی است.

سحرخیز با بیان اینکه آموزش و پرورش در مرحله نخست دستگاه تولید و تأمین منابع انسانی است، اظهار کرد: تولید سرمایه‌های اجتماعی دیگر وظیفه مهم این سازمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند کنونی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش با ارتقای منزلت اجتماعی معلمان همردیف شده است، تصریح کرد: از این پس معلم باید در ردیف اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فن‌آوران تعریف و تربیت شود.

وی ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای معلمان به صورت دوره‌ای و رتبه‌بندی را ملاک مهمی در این راستا عنوان کرد.

سحرخیز مولفه تأثیرگذار در سند سیاست‌های کلی را مهندسی منابع انسانی عنوان کرد و گفت: طبق قانون تنها نیروهایی وارد عرصه معلمی می‌شوند که از طریق دانشگاه ویژه فرهنگیان جذب شده باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه به این ترتیب امنیت شغلی برای معلمان فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: حصاری به دور این سازمان خواهیم کشید تا هر کسی نتواند جذب این وزارتخانه شود.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر در خصوص لزوم جدی گرفتن ورزش در مدارس از استخدام 13 هزار معلم طی 3 سال اخیر به عنوان نمونه‌ای از توجه متولیان امر به دستور رهبر نام برد.

سحرخیز با اشاره به اینکه برای هوشمند‌سازی 33 هزار مدرسه کشور اقدام شده است بر لزوم توجه بیشتر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 76 درصد افراد بیکار شامل کسانی می‌شود که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، خاطرنشان کرد: این فارغ‌التحصیلان علم لازم را دارند اما توانمندی اجرای یک مهارت را ندارند.

وی با اشاره به افزوده شدن هزار و 700 هنرستان در سال جاری اظهار کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش بر روی ریل افتاده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و آرمانی فاصله داریم.

سحرخیز در پایان از احتمال افزایش دانشجویان تربیت معلم در سال آینده به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این وزارتخانه خبر داد.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول