اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفته است

رسیدگی به 29 هزار و 679 پرونده در پزشکی قانونی استان زنجان

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به افزایش 11.5 درصدی پرونده‌های رسیدگی در پزشکی قانونی استان زنجان گفت: طی سال گذشته 29 هزار و 697 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رسیدگی به 29 هزار و 679 پرونده در پزشکی قانونی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی فروزش ظهر امروز در جمع خبرنگاران معاینات انجام شده در پزشکی قانونی را شامل نزاع و مصدومین ناشی از تصادفات دانست و اظهار داشت: در سال گذشته معاینات ناشی از تصادفات با افزایش 9.2 درصدی به 4 هزار و 830 مورد رسید.

وی از معاینه 9 هزار و 796 موردی مراجعات ناشی از نزاع طی سال گذشته خبر داد و افزود: مقایسه این آمار با سال 90 بیانگر افزایش 5.7 درصدی این نوع معاینات است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به افزایش بیش از 13 درصدی معاینات ناشی از حوادث کار در زنجان تصریح کرد: طی سال گذشته 416 مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان زنجان رسیدگی شده است.

وی آمار مراجعات روانپزشکی را طی سال گذشته 311 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت یک‌هزار و 292 مورد معاینه اختصاصی هم انجام شده است.

* کاهش 8 درصدی معاینات اجساد

فروزش از معاینه 713 جسد در پزشکی قانونی استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این آمار در مقایسه با سال پیش از آن کاهش بیش از 8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 143 مورد از اجساد معاینه شده مرگ طبیعی تشخیص داده شده است، ادامه داد: 562 مورد از معاینات انجام شده، بیانگر غیر طبیعی بودن مرگ بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به افزایش معاینات تلفات ناشی از سوختگی اضافه کرد: طی سال گذشته 24 مورد معاینه ناشی از حادثه سوختگی در پزشکی قانونی انجام شده است.

وی آمار معاینات تلفات غرق‌شدگی، برق‌گرفتگی و استنشاق گاز منواکسیدکربن را به ترتیب 11، شش و شش مورد اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته 36 نفر هم بر اثر استعمال مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند.

فروزش متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی را 326 نفر اعلام کرد و افزود: مقایسه این آمار با آمار سال پیش از آن بیانگر کاهش 7.9 درصدی است.

* فراوانی تلفات سنین 21 تا 30 سالگی در حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی تلفات حوادث رانندگی در سطح استان در سنین 21 تا 30 سال روی می‌دهد، افزود: 67 نفر از 326 تلفات رانندگی در این سن بوده است که سن مولد و فعال جامعه را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: 242 مورد از تلفات رانندگی استان زنجان در جاده‌ها و 52 مورد در داخل شهرها اتفاق افتاده است.

فروزش با اشاره به اینکه 153 مورد از تلفات رانندگی در محل حادثه جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: 38 نفر از تلفات در حین انتقال و 131 نفر هم در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه رانندگان در بین کشته‌شدگان بیشترین تلفات را در حوادث رانندگی دارند، اضافه کرد: از 326 مورد تلفات حوادث رانندگی 152 مورد راننده، 117 نفر سرنشین و 57 مورد عابر پیاده بوده‌اند.

انتهای پیام/73004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول