اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن کرمان خبر داد

راه‌اندازی 1406 واحد صنعتی و معدنی در کرمان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: یک‌هزار و 406 واحد صنعتی و معدنی در سطح استان کرمان وجود دارد که یک‌هزار و 127 واحد در حال فعالیت و 279 واحد غیرفعال است.

راه‌اندازی 1406 واحد صنعتی و معدنی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اکبر مشرفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری به‌ ویژه در بحث تولید و اقتصاد نشان‌دهنده توجه خاص معظم‌له به اقتصاد کشور است.

وی عنوان کرد: ‌حماسه سیاسی به دلیل برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد‌ماه سال‌جاری است که خانه صنعت و معدن استان کرمان همگام با سایر اقشار در این امر مهم حضور می‌یابد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: امروز ما در جنگ اقتصادی ناخواسته به سر می‌بریم و بزرگ‌ترین تحریم تاریخ جهان علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است که باید برای مقابله با این امر با فکر، تلاش، همکاری و مدیریت بیشتر عمل کنیم تا پیروز شویم.

مشرفی ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 406 واحد صنعتی و معدنی در سطح استان کرمان وجود دارد که یک‌هزار و 127 واحد در حال فعالیت و 279 واحد غیرفعال است.

وی عنوان کرد: معوقات بانکی بخش تولید درصد بالایی نیست و در این زمینه بزرگ‌نمایی صورت می‌گیرد و اگر بانک معوقات را به تفکیک بیان کند این امر مشخص می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی با یک‌سری مشکلات روبه‌رو هستند، گفت: مسئولان باید در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی همکاری کرده و بانک‌ها در بحث معوقات بانکی با تولیدکنندگان همکاری داشته باشند تا این واحدها دوباره فعال شده و بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

مشرفی تصریح کرد: اگر در زمینه جذب سرمایه‌گذار در بخش صنعت و معدن اولویت سرمایه‌گذاری را به واحدهای نیمه‌فعال یا غیرفعال بدهیم منطقی‌تر است چرا که به تولید و اشتغال زودتر می‌رسیم و راه‌اندازی واحدهای جدید نیاز به تکنولوژی و ماشین‌آلات دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 61 هزار سایت شغلی در صنعت و معدن استان کرمان وجود دارد و در صورت فعالیت واحدهای غیرفعال بیش از 30 هزار شغل ایجاد می‌شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم از ابتدا آغاز کرده و 30 هزار شغل ایجاد کنیم نیاز به 3 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه داریم.

مشرفی افزود: با توجه به قرار گرفتن کرمان در نزدیکی آب‌های آزاد و نزدیکی به مراکز مصرف، وجود دانشگاه‌ها، نیروی انسانی متخصص و ... می‌توانیم این ظرفیت‌های استان را در اختیار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از لحاظ منابع آبی دچار کمبود است، عنوان کرد: به دلیل اینکه کشاورزی در استان کرمان به صرفه نیست اگر آب موجود را صرف صنعت کنیم، سرانه اشتغال آن به مراتب بیشتر از بخش کشاورزی و سایر کارها است.

این مسئول افزود: به عنوان مثال با آب 30 لیتر در ثانیه در بخش صنعت می‌توان تقریباً 800 تا 900 شغل را ایجاد کرد در صورتی که 30 لیتر در بخش کشاورزی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مشرفی با اشاره به اینکه اولویت دادن به آب موجود امروزه در کوتاه مدت مسئله است، عنوان کرد: روی آوردن به صنعت در استان کرمان به دلیل محدودیت منابع آب الزامی است و به دلیل کمبود آب نمی‌توان بخش کشاورزی را رشد دهیم.

انتهای پیام/80018/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول