اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از یک‌هزار بافنده قالی

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر یک هزار و 66 بافنده مجرب و مجری طرح‌های قالیبافی زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از یک‌هزار بافنده قالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی، محمدعلی اکبریانی با اشاره به سیاست‌های بخش قالیبافی این نهاد اظهار کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، کمک به معیشت خانواده‌ها و بالا بردن قدرت خرید، جلوگیری از روند بیکاری خانواده‌ها، پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله اهداف کمیته امداد در برپایی این حوزه از اشتغال محسوب می‌شود.

وی افزود: مجموع بافنده‌های زیرپوشش کمیته امداد در حال حاضر در 740 کارگاه قالیبافی ساماندهی و مشغول به فعالیت هستند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی تصریح کرد: مجریان طرح‌های قالیبافی در 2 سال اخیر توانسته‌اند بیش از 3 هزار و 477 متر مربع فرش دستباف نفیس تولید کنند که ارزش ریالی این تولیدات به بیش از 8 میلیارد و 298 میلیون ریال رسیده است.

اکبریانی با اشاره به برنامه‌های بخش قالیبافی کمیته امداد افزود: این نهاد در تلاش است با شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌‌های نیروی انسانی، شناخت مزیت نسبی منطقه و وضعیت خانواده‌ها از طریق اطلاع‌رسانی، مشاوره و ایجاد انگیزه برای افراد خانواده در توانمندی مددجویان اقدامات اساسی را ارائه دهد.

وی از مهم‌ترین برنامه‌های بخش قالیبافی کمیته امداد خراسان شمالی را تأمین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد بستر مناسب و همچنین ارائه طرح و اجرای کارگاه‌های اشتغال خانوادگی و گروهی برشمرد و افزود: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش توان علمی و دانش فنی مددجویان تحت حمایت در پیشبرد اهداف اقتصادی خانواده‌ها گام‌های موثری را ارائه می‌دهد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی هنر فرش‌بافی را فاکتوری مهم در احیا و حفظ اصالت هنر فرش‌بافی استان عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی از هنرهای محلی و بومی و شناساندن آن به دنیا باعث اشاعه فرهنگ کار و تلاش در بین اعضای خانواده‌های فاقد شغل که شرایط اشتغال در بیرون از خانه را ندارند می‌شود و به این ترتیب راه‌گشای بسیاری از اهداف خودکفایی مددجویان است.

انتهای پیام/63001/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول