اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس:

129 هزار خانواده در فارس زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: 129 هزار خانواده در استان فارس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

129 هزار خانواده در فارس زیر پوشش کمیته امداد هستند

علی الهیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این تعداد خانواده زیر پوشش کمیته امداد در فارس معادل 286 هزار نفر است که هفت درصد جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: استان فارس با این میزان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد بر روی خط میانگین کشوری قرار دارد چنانکه برخی استان‌ها مددجوی بیشتر و برخی مددجوی کمتری دارند.

الهیاری تصریح کرد: در استان فارس شهر شیراز با سه درصد کمترین میزان مددجو و رستم با 18 درصد دارای بیشترین سهمیه در تعداد مددجوی زیر پوشش این استان هستند.

به گفته این مسئول حمایتی، در شیراز 24 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام هستند که جمعیتی معادل 50 هزار نفر را شامل می‌شود.

60 درصد مددجویان فارس زنان سرپرست خانوار هستند

وی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت زیر پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه و دارای شوهر از کار افتاده تشکیل می‌دهند، بیان کرد: 60 درصد زنان زیر پوشش کمیته امداد در این استان در شهر شیراز به 70 درصد می‌رسد.

الهیاری تصریح کرد: تاکنون 62 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد فارس از برنامه اشتغالزایی این نهاد بهره برده‌اند که به طور عمده با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

وی همچنین ابراز داشت: از تعداد افرادی که از خدمات اشتغالزایی کمیته امداد فارس بهره برده‌اند، 12 هزار نفر بر اساس اجرای طرح خودکفا شده و نیازی به کمیته امداد ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام فارس در این گفت‌و‌گو بیان کرد: سال گذشته 14 میلیارد تومان مجموع کمک 45 هزار خیر در استان فارس بوده است.

انتهای پیام/2448/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول